۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸
کد خبر: 81754101
T T
۰ نفر
طرح حمایت از اقشار كم درآمد در كمیسیون اجتماعی دولت تصویب شد

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از تصویب طرح ملی حمایت از صدك های پایین و كم درآمد جامعه در كمیسیون اجتماعی دولت و ارسال لایحه حمایت از معلولان از دولت به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در اجلاس مدیران سازمان بیمه سلامت ایرانیان در مجموعه تلاش وزارت كار افزود: طرح حمایت از صدك های پایین و كم درآمد جامعه در كمیسیون اجتماعی دولت كارشناسی و تصویب شد و براساس این طرح یك بسته خدمتی شامل حمایت از امنیت غذایی، حمایت از مسكن اجتماعی، حمایت از كودكان بازمانده از تحصیل، كاهش فقر غذایی و حمایت های متنوع دیگری برای اقشار كم درآمد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این طرح یك طرح انقلابی است كه بعد از طرح تحول سلامت كه در حوزه سلامت تحول ایجاد كرد می تواند در حوزه اجتماعی به حمایت از اقشار آسیب پذیر كمك كند.
ربیعی اضافه كرد: خدمات متنوعی در این طرح دیده شده است كه اجرای آنها بستگی به منابعی دارد كه برای آن در نظر گرفته می شود و هر چه این منابع بیشتر باشد پوشش خدمات و تنوع آنها افزایش می یابد.
وی همچنین به تدوین لایحه حمایت از معلولان اشاره كرد و گفت: این لایحه تدوین شد و با امضای رییس جمهور به مجلس رفت در این طرح نیز حمایت های مختلفی برای معلولان در نظر گرفته شده كه از اشتغال تا آموزش و حمایت از خانواده معلولان و نگهداری آنها در خانه تا توانمندسازی آنها را در بر می گیرد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت:‌این طرح به مجلس رفته و به زودی جزییات آن به صورت علنی اعلام می شود و می توان گفت كه اجرای لایحه حمایت از معلولان و طرح ملی حمایت از اقشار كم درآمد بزرگترین پروژه اجتماعی دولت است كه بعد از طرح تحول سلامت مطرح می شود.
ربیعی با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستان ها از طرف بیمه ها گفت: بخشی از این مشكلات به علت كمبود اعتبارات دولتی است و طبیعی است كه به مرور برطرف می شود مهم این است كه طرح تحول سلامت جزو اولویت های اصلی دولت است و هیچ گاه با شكست مواجه نمی شود.
وی ادامه داد: اشكالات این طرح بررسی شده و به مرور برطرف می شود. و بدهی بیمه ها نیز با تامین اعتبارات دولتی به زودی و ظرف هفته های آینده پرداخت خواهد شد.
ربیعی گفت: رسانه ها بهتر است در مورد معوقات بیمارستان ها در جامعه هیجان كاذب ایجاد نكنند و كمك كنند تا این طرح بزرگ دولت هر چه بیشتر موفق شود.
وی گفت: برای رفع مشكلات بیمه ها جلسات متعددی داشتیم و تاكنون حداقل 14 جلسه برای رفع مشكل اعتباری سازمان بیمه سلامت ایرانیان برگزار شده و برای رفع مشكلات سازمان تامین اجتماعی نیز روزانه جلسه داریم و امیدواریم هر چه زودتر این مشكلات برطرف شود.
وی ادامه داد: زمانی كه این دولت كار خود را آغاز كرد دفترچه های بیمه ارزشی نداشت یا ارزش آن بسیار كم بود تا جایی كه برخی مراكز درمانی می گفتند نمی توانیم دفترچه بیمه را قبول كنیم اما امروز با اجرای طرح تحول سلامت این دفترچه ها دوباره ارزش پیدا كرده اند.
ربیعی گفت: اجرای طرح تحول سلامت ذینفعان مختلفی دارد و پزشكان، پرستاران، بیمه ها، بیمارستان ها و بیماران همه از ذینفعان این طرح بزرگ هستند. ممكن است این طرح اشكالاتی هم داشته باشد اما طرح تحول سلامت یك طرح پویا است و اشكالات آن به مرور برطرف می شود و نباید این اشكالات را بزرگنمایی كرد.
وی ادامه داد: یكی از مشكلاتی كه پیش روی این طرح قرار گرفت این بود كه برای اجرای قانون بیمه همگانی پیش بینی می كردیم پنج میلیون نفر در كشور دفترچه بیمه نداشته باشند اما 11 میلیون نفر بیمه نشده ثبت نام كردند به همین علت با مشكلات مالی مواجه شدیم كه در حال برطرف كردن آن هستیم.
وی تاكید كرد: مكانیزم اصلاحی در درون طرح تحول سلامت دیده شده و این طرح حاصل یك كار علمی و هدفگذاری شده است كه در طول تاریخ بعداز انقلاب بی نظیر است.
ربیعی گفت: موضوع مهمی كه در اجرای این طرح قابل توجه است هماهنگی و همدلی دستگاه های مختلف دولت است و همه در دولت در كنار هم قرار گرفته اند تا این طرح بزرگ ملی به موفقیت نهایی خود برسد.
اجتمام**3063**3061** 1418