۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81760502
T T
۰ نفر
آيت الله علوي گرگاني: رضايت خداوند در پذيرفتن ولايت فقيه است

قم - ايرنا - آيت الله سيد محمدعلي علوي گرگاني از اساتيد برجسته حوزه علميه گفت: خداوند رضايت خود را در پذيرفتن نعمت ولايت فقيه قرار داده است.

به گزارش ايرنا، وي روز سه شنبه در ديدار نماينده ولي فقيه در سازمان اردويي راهيان نور بسيج كشور و دست اندركاران بازسازي واقعه غدير خم، افزود: خداوند در روز عيد غدير نعمت خود را بر مردم تمام كرد و اولياءالله در دنيا و آخرت غرق در نعمت هستند.
آيت الله علوي گرگاني با بيان اينكه خداوند كمال دين را در عيد غدير قرار داده، ادامه داد: هيچ موضوعي در قرآن كريم به اندازه ولايت فقيه مورد تاكيد قرار نگرفته و همين مساله نشان دهنده ارزش و اهميت ولايت است.
وي تاكيد كرد: نعمت خداوند بر مردم در سايه ولايت به اكمال رسيده است.
وي در ادامه با اشاره به اهميت اطعام در روز عيد غدير خم، بيان كرد: اطعام نيازمندان در روايات مورد تاكيد قرار گرفته است و اميدوارم اين اقدام با ارزش در روز عيد غدير نيز فرهنگ سازي شود.
آيت الله علوي گرگاني همچنين بازسازي واقعه غدير را اقدامي ارزشمند دانست و گفت: جمع آوري تمام اسناد و مدارك و همچنين روايات درمورد عيد غدير مي تواند اهميت اين روز را مستندتر و دوچندان كند.
وي با بيان اينكه بازسازي واقعه غدير برنامه اي تبليغي كاربردي است، تصريح كرد: برنامه هاي فرهنگي، تاثيرگذاري بيشتري در جامعه به ويژه در ميان جوانان دارند و اميدواريم اين برنامه هر ساله بهتر از سال هاي قبل برگزار شود.
وي افزود: بايد بازسازي واقعه غدير علاوه بر ايران در كشورهاي مسلمان و حتي غيرمسلمان نيز اجرا شود تا همه با وقايع اسلام آشنا شوند. ك/3
2085 / 1175