۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۵۶
کد خبر: 81762957
T T
۰ نفر
جوان به نقل از رهبري: سپاه با كمال قدرت جلوي نفوذ امنيتي را مي‌گيرد

تهران- ايرنا- روزنامه جوان در شماره روز پنجشنبه بيست و ششم شهريور در تيتر يك به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با فرماندهان و مسوولان سپاه پرداخت و نوشت: ايشان با تاكيد بر ضرورت توجه كامل سپاه پاسداران به همه تهديدها فرمودند: تلاش دشمن براي نفوذ، از جمله تهديدات بزرگ است. نفوذ اقتصادي و امنيتي البته خطرناك است و پيامدهاي سنگيني دارد اما نفوذ سياسي و فرهنگي دشمن، خطر بسيار بالاتري است كه همه بايد مراقب آن باشند.

اين روزنامه با اشاره به خبر ‏ارتحال مردي كه مي‌گفت عاشق امام ‌خميني‌ام، نوشت: آيت‌‌الله ابوالقاسم خزعلي عضو مجلس خبرگان پس از يك دوره طولاني بيماري و به دليل كهولت سن صبح چهارشنبه دعوت حق را لبيك گفت. مشاهده شخصيت امام خميني(ره) در زمان تحصيل و ارتباط نزديك با ايشان به دليل شركت در كلاس درس حضرت امام باعث علاقه‌مندي وي به شخصيت ايشان و قدم گذاشتن در مسير مبارزات عليه رژيم پهلوي شد. اين علاقه زايد الوصف به امام خميني(ره) تا آنجا بود كه در يكي از سخنراني‌هاي خود در سال 1371 عنوان كرد كه وصيت كرده‌ام تا خاك كوچه‌اي را كه امام خميني(ره) از آنجا به حرم حضرت معصومه مي‌رفته در كفنم بگذارند.
روزنامه جوان با انتشار عنوان استقرار پاتريوت‌هاي آمريكايي در مأرب، نوشت: فعلا قتلگاه اصلي به اصطلاح ائتلاف عربي با محوريت مزدوران سعودي مأرب است. به رغم ‏تسليحات نابرابر، يمني‌ها توانسته‌اند تلفات سنگيني به طرف مقابل وارد كنند به گونه‌اي كه ‏عربستان و متحدانش مجبور شده‌اند بازهم تجهيزات نظامي و تسليحات جديدي را به استان مأرب يمن ‏منتقل كنند، حتي سامانه ضد موشكي بسيار پيشرفته پاتريوت به كار گرفته شده تا از نيروهاي متجاوز در برابر حملات مرگبار موشكي يمني‌ها محافظت كند. درگيري‌هاي شديد در استان مأرب كه هدف آن قطع ارتباط صنعا با مناطق شرق يمن و استان حجه است ‏ادامه دارد. از روز سه شنبه، ائتلاف سعودي اقدام به قطع راه‌هاي مواصلاتي به صنعا و بمباران 2 ‏‏پل شمالي و جنوبي پايتخت كرد. در اين ميان بار ديگر رسانه‌هاي جريان سعودي از اين بمباران به ‏منزله شروعي براي حمله ‏زميني به صنعا ياد كردند.
اين روزنامه با انتخاب موضوع يك گرم داروي نوتركيب به صدها بشكه نفت مي‌ارزد، نوشت: به رغم آنكه از نظر زيرساخت‌هاي نوآوري رتبه 13 منطقه و برونداد علمي رتبه چهاردهم منطقه هستيم اما به گفته وزير بهداشت ايران در نوآوري در منطقه رتبه چهاردهم را دارد و در ميان 143 كشور دنيا رتبه 120 را به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه يك گرم داروي نوتركيب به اندازه چندصد بشكه نفت مي‌ارزد. اين نشان مي‌دهد مسير اقتصاد مقاومتي از شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌گذرد.
روزنامه جوان در صفحه ي نخست موضوع هاي «سود كاهش تورم جهاني را چه كسي برد؟» و «دعوت از رييس‌جمهور براي تشكيل نشست با اعضاي كميسيون برجام» را منتشر كرد.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9128**9165**