۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۴۹
کد خبر: 81767025
T T
۰ نفر
لاریجانی:حل چالش های منطقه و جهان نیازمند عزم همه كشورها است

تهران-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: حل چالش‌ها و بحران های كنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشاركت تمام كشورها می‌باشد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، برت كوندرس وزیر امور خارجه هلند بعدازظهر امروز - یكشنبه 29شهریور- با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو كرد.
لاریجانی در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دوستانه میان دو كشور گفت: پیشینه خوب مراودات و همكاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و هلند بسترهای مناسبی جهت توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین فراهم كرده است كه باید از آن‌ها بهره برد.
لاریجانی با تاكید بر اهمیت تبادل نظر و رایزنی‌های مستمر میان ایران و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی تصریح كرد: حل چالش‌ها و بحران های كنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشاركت تمام كشورها می‌باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی در چالش های فرا روی منطقه‌ای تاكید دارد.
لاریجانی در پایان بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های موجود جهت گسترش همكاری‌ها از جمله در بخش انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر و آب، میان دو كشور تاكید كرد.
همچنین در این دیدار برت كوندرس وزیر امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهارصد سال روابط فیمابین گفت: توافق هسته‌ای میان 1+5 و ایران افق‌های نوینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرفین گشوده است.
وی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را نشان دهنده پیروزی دیپلماسی گفت وگو به جای تهدید در دنیای كنونی دانست و گفت: بحران‌های اخیر در منطقه و رشد تروریسم یك خطر جهانی است.
كوندرس گفت: ادامه روند كنونی و كمك‌های مالی و تسلیحاتی بعضی كشورها به گروه‌های تروریستی باعث تعمیق بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان می‌گردد.
وزیر امورخارجه هلند با تاكید بر آمادگی كشورش در ارتقاء سطح مناسبات با كشورمان تصریح كرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و كشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌كند.
به گزارش ایرنا، برت كوندرس وزیر خارجه هلند صبح امروز یكشنبه در سفری دو روزه و با فاصله اندكی از دیدارهای سایر وزیران اروپایی و در پی توافق هسته ای ماه ژوئیه (تیرماه)وارد تهران شد و با رییس جمهوری و وزیر امورخارجه كشورمان ملاقات و گفت و گو كرد.
سیام(1)**3070**1449
۰ نفر