۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۶
کد خبر: 81768635
T T
۰ نفر
بوستان دانایی شكوفه باران شد

تهران - ایرنا - دست و پایش را گم كرده بود، ترس و دلهره را در چهره معصومانه اش می توان دید، خانه دوم قدری برایش ناآشنا و غریب بود، غریبه ای كه از این پس همدم بهترین لحظه های رندگیش خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، كوله پشتی كه بر دوش گرفته برایش سنگینی می كند، لباس های فرم كه هنوز با آنها انس نگرفته مرتب جابجا می شود، هیاهو و فریاد بچه ها را می بیند اما هنوز پای رفتن و دست دوستی دادن ندارد.
دست در دست مادر فقط نظاره گر است و یك دنیا سوال در ذهنش همچون پروانه می چرخد، او هنوز نمی داند كه این زندگی جدید قرار است سرنوشت و آینده روشنی را برایش رقم بزند و همچنان مبهوت و بهت زده یك گوشه ایستاده است.
شاید این روزها با نزدیك شدن فصل هزار رنگ و هزار نقش پاییز كه گویی خداوند متعال تمامی هنرنمایی خود را در برابر دیدگان ما قرار داده، ما را به سال های دور ببرد، روزهایی كه همین دلهره و ترس را تجربه كردیم، آموختیم و از آن سال ها فاصله گرفتیم اما هنوز دلتنگیم.
دلتنگ لحظه هایی كه روی نیمكت های مدرسه، درس زندگی آموختیم، آرزوهای دور و درازی در سر پروراندیم و اینك رسیدیم به اینجا كه هستیم، با خواسته ها و ناخواسته هایی كه در مسیر زندگی پیش روی ما قرار گرفت.
اینك شكوفه ای داریم، پاك و معصوم كه همان دوران كودكی ما و روزهای اول ورود به مدرسه را تجربه می كند و ما نیز با مرور خاطرات آن روزها، در كنارش بار دیگر كودك می شویم و غرق در دنیای پرشور و بدون بازگشت دوران كودكی.
با او از خاطرات گذشته می گوییم، تا ذهنش را از هر آنچه ترس و دلهره است خالی كند، پای در خانه دومش بگذارد و به سرنوشتی بیاندیشد كه در آینده زندگی او را رقم خواهد زد.
باغ زندگی ما اینك شكوفه به بار نشسته ای دارد كه باید بدرقه اش كنیم با گل و شیرینی و رد شدن از زیر قرآن كریم، تا در صحنه علم و دانایی، درس عشق بیاموزد، مردانگی، گذشت، مهربانی و البته تقوا، او قرار است پله های زندگی را یكی یكی و با كمك ما بالا رود.
امروز (31 شهریورماه) درهای علم و دانش به روی یك میلیون و 300 هزار شكوفه گشوده شد، شكوفه ها آمدند تا اولین برگ از دفتر زندگی تحصیلی خود را ورق بزنند و این لحظه باشكوه را جشن بگیرند، جشنی به وسعت تمام ایران و آماده كسب دانایی شوند.
آمده اند تا در لابلای حروف الفبا، دنیای كوچك خود را گسترده تر كنند، با آموزگار خود آشنا شوند، كسی كه قرار است ساعاتی از روز را مادر دوم باشد در جایی به نام مدرسه، و تمام مهر مادری خود را به كار گیرد تا شكوفه های باغ زندگی را در بوستان علم ودانش به ثمر بنشاند.
اولین تجربه حضور در مدرسه حس زیبایی است كه هرگز در طول دوران زندگی تكرار نخواهد شد، واقعه ای عمیق و دوست داشتنی كه هر سال با فرارسیدن ماه مهر، بزرگترها را به دوران كودكی می برد.
این بزرگترین تغییر در اولین فصل زندگی هر انسانی است كه باید به خوبی تجربه شود چرا كه پایه های اصلی علم و دانش از همین نقطه آغاز می شود، آغازی به وسعت تمام زیبایی های فصل هزار رنگ.
فراهنگ ** 1883**1601**
۰ نفر