۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81769710
T T
۰ نفر
بازتاب سخنان روحانی در رسانه های جهان؛ ایران بهترین دفاع در برابر ترور در خاورمیانه

تهران - ایرنا - خبرگزاری های آسوشیتدپرس و فرانسه، به ستایش نیروهای مسلح ایران در مبارزه با تروریسم و پیشنهاد همكاری به كشورهای منطقه از سوی رییس جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه كردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آمریكایی آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی به پوشش سخنان رئیس جمهوری كشورمان در آغاز هفته دفاع مقدس پرداخت و این بخش از اظهارات حسن روحانی را برجسته كرد كه نیروهای مسلح ایران، بهترین نیرو برای مبارزه با تروریسم در منطقه هستند.
آسوشیتدپرس همچنین یادآور شد كه روحانی، به كشورهای خاورمیانه پیشنهاد كمك نظامی كرده و به نقش ایران در مبارزه با داعش در سوریه و عراق نیز اشاره كرده است.
این خبرگزاری آمریكایی تاكید كرد رئیس جمهوری ایران می گوید تهران قصد رویارویی نظامی با كشورهای دیگر را ندارد و كشورهای منطقه نباید زیاد روی كشورهای غربی برای دفاع از خود حساب كنند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در پایان نوشت: در رژه روز سه شنبه، ایران موشك های زمین به زمین خود، از جمله موشك سوخت جامد سجیل و سوخت مایع قدر كه هر دو 2000 كیلومتر برد دارند و نیز موشك های زمین به هوای S-200 و TOR-M1 را كه هر دو ساخت روسیه و ویژه رهگیری و پدافند هوایی هستند، به نمایش گذاشت.

** خبرگزاری فرانسه: روحانی می گوید ایران بهترین دفاع در برابر ترور در خاورمیانه است
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: حسن روحانی روز سه شنبه گفت نیروهای مسلح ایران بهترین دفاع در برابر ترور در خاورمیانه هستند و از كشورهای منطقه خواست تا روی قدرت های جهان حساب نكنند.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به نقش ایران در عراق، نوشت: 'تهران در سوریه از دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه علیه شورشیان مورد حمایت غرب و نیز علیه داعش و القاعده پشتیبانی كرده است.'
این خبرگزاری در پایان نوشت: ایران منتقد جدی جبهه ای است كه به رهبری آمریكا علیه داعش تشكیل شده است و این اتهام را وارد می داند كه پشتیبانی غرب و متحدانش از شورشیان در سوریه، راه را برای ظهور ستیزه جویان مسلح (گروههای تروریستی) گشود.
اروپام**9163**1572
۰ نفر