۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۴
کد خبر: 81773124
T T
۰ نفر
بازتاب خشم مردم ايران از فاجعه منا در رسانه هاي غربي

تهران- ايرنا- رسانه هاي تصويري فرانس24 و سي.ان.ان، تظاهرات مردم ايران در روز گذشته (جمعه) را كه در اعتراض به كشته شدن حاجيان ايراني و غيرايراني در مراسم رمي جمرات در منا، انجام شد، بازتاب دادند.

شبكه سي.ان.ان امروز (شنبه) گوشه هايي از تظاهرات مردم ايران را كه روز گذشته (جمعه) در اعتراض به حادثه روز پنجشنبه منا برگزار شد، به تصوير كشيد.
اين شبكه خبري آمريكايي افزود: مردم ايران دراين راهپيمايي، عليه خاندان آل سعود شعار دادند و خواستار اقدام بين المللي عليه عربستان سعودي شدند.
سي.ان.ان اضافه كرد: در حادثه پنجشنبه گذشته، بيش از 130 زائر ايراني كشته شدند.
شبكه تلويزيوني فرانس 24 نيز با نشان دادن صحنه هايي از راهپيمايي اعتراض آميز روز گذشته مردم ايران، افزود: «140 نفر از زائران ايراني در اين حادثه جان باختند.»
فرانس 24 گزارش داد: اين امر باعث شد تا ايران بشدت عربستان را در مورد برگزاري مناسك حج و بروز چنين حادثه اي مورد انتقاد قرار دهد و مقامات عربستان را دراين زمينه 'بي كفايت' بخواند.
فرانس24 اضافه كرد: در ربع قرن اخير وقوع چنين حادثه اي بي سابقه بوده است.
به گزارش ايرنا، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از عموم مردم ايران دعوت كرده بود تا پس از نماز جمعه (سوم مهرماه) در اعتراض به فاجعه منا در عربستان و كشته شدن تعداد زيادي از حجاج، راهپيمايي كنند.
در فاجعه روز پنجشنبه در جريان 'رمي جمرات' در 'منا'، بيش از هزار و 300 زائر كشته و بيش از دو هزار نفر مصدوم شدند؛ در اين حادثه دلخراش تعداد 131 زائر ايراني به ديدار حق شتافتند.
روز جمعه 20 شهريور ماه نيز در جريان سقوط يك بالابر ساختماني در داخل مسجدالحرام، حدود 400 زائر خانه خدا كشته و مجروح شدند.
اروپام **1302**1485**1517