۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81773773
T T
۰ نفر
استاندار: از سرنوشت 35 حاجي مفقود گلستاني در فاجعه منا اطلاعي نداريم

گرگان - ايرنا - استاندار گلستان با اشاره به فاجعه روز پنج شنبه گذشته در منا گفت: از سرنوشت 35 حاجي مفقود شده اعزامي از اين استان اطلاعي در دست نيست.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسن صادقلو روز شنبه در جلسه هماهنگي اعضاي شوراي تامين با مديران دستگاه هاي مرتبط گلستان در خصوص فاجعه منا اظهار داشت: ستاد پيگيري امور مصدومين و مفقودين و جان باختگان گلستان با مديريت معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار فعال شده است.
وي اضافه كرد: اين ستاد در ارتباط مستمر با مدير كل حج و زيارت گلستان كه در مكه بسر مي برد، آخرين آمار و وضعيت حجاج گلستان را پيگيري و رصد مي كند.
به گفته صادقلو، اعضاي ستاد شامل دانشگاه علوم پزشكي، حج و زيارت، فرودگاه گرگان، فرماندارايهاي گنبدكاووس، گميشان، گرگان و بندرتركمن هماهنگي و خدمات مورد نياز را انجام مي دهند.
به گزارش ايرنا امسال حدود يك هزار و 800 گلستاني شيعه و سني در قالب 13 كاروان از فرودگاه گرگان به حج تمتع اعزام شده اند كه مطابق آخرين آمار رسمي تاكنون جان باختن 10 نفر از آنان قطعيت يافته كه همگي اهل سنت هستند.
همچنين به گفته رضا درگاهي مدير حج و زيارت گلستان 35 نفر از حجاج اين استان كماكان مفقود هستند كه بجز يك نفر بقيه اهل سنت هستند.
در اين بين نام خانم مرجان نازقلچي فرماندار بندر تركمن در ليست مفقودين ثبت شده اگر چه گفته مي شود وي از ناحيه پا و ستون فقرات آسيب جدي ديده است.
با در نظر گرفتن تعداد مفقودان پيش بيني مي شود آمار حاجيان گلستاني كشته شده در فاجعه منا افزايش يابد.
جمعيت يك ميليون و 850 هزار نفري گلستان تركيب متنوعي از اقوام، مذاهب و نژادهاي مختلف است.
6204/6203/1648