استاندار چهارمحال و بختیاری از خانواده یكی از قربانیان حادثه منا دلجویی كرد

شهركرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری یكشنبه شب با حضور در خانه 'هرمز داوری ' یكی از جان باختگان حادثه منا ،از خانواده وی دلجویی كرد.

به گزارش ایرنا،قاسم سلیمانی دشتكی ،همراه با تعدادی از مدیران استانی با حضور در روستای كران شهرستان فارسان و دیدار با خانواده این حاجی متوفا،پیام تسلیت رییس جمهوری ،هیات دولت و وزیر كشور را به خانواده این حاجی ابلاغ كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:متاسفانه دولت آل سعود به جای خدمات رسانی به زائران و ضیوف الرحمان ،نیروهای خود را در حمله به یمن اعزام كرده است.
سلیمانی دشتكی در این دیدار افزود:حمله عربستان به مردم بی دفاع یمن و فاجعه بزرگ منا ،دولت آل سعود را مقصر اصلی این حادثه كرده است و این دولت باید جوابگوی آسیب های وارده شده به زائران خانه خدا باشد.
به گفته وی،هم اكنون مسوولان چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیر وضعیت حاجیان بازنگشته به كاروان های خود می باشند و امید است هر چه زودتر حجاج بازنگشته به كاروان های خود بازگردند.
سلیمانی دشتكی افزود:مسوولان استانی با تشكیل كمیته های پیگیری در مكه و در استانداری چهارمحال و بختیاری، از طریق تماس های لحظه به لحظه، به صورت دقیق پیگیر وضعیت سلامت حاجیان این استان می باشند.
به گزارش ایرنا، امسال 405 نفر در قالب سه كاروان از استان به حج تمتع اعزام شدند كه دو كاروان از شهركرد و یك كاروان از بروجن است.
در حادثه مرگباری كه صبح پنجشنبه دوم مهرماه جاری در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، افزون بر یكهزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود دو هزار نفر مجروح شدند.
براساس آخرین گزارش ها شمار جانباختگان ایرانی در این حادثه تاكنون 144 تن و 82 نفر مجروح اعلام شده است.
2097