۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81777979
T T
۰ نفر
ایرانی ها سالانه 60میلیاردنخ سیگار دود می كنند

تهران - ایرنا - دبیركل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان افزایش استعمال دخانیات در میان قشر جوان و تحصیلكرده گفت: ایرانی ها سالانه 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار دود می كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدرضا مسجدی با استناد به آخرین آمارهای ارائه شده در زمینه مصرف سیگار افزود: 25 تا 27 درصد مردان بالای 15 تا 16 سال و 3.5 تا چهار درصد زنان در كشور سیگار می ‌كشند.
وی ادامه داد: همچنین همراه با افزایش سطح سواد در قشر جوان و تحصیلكرده، مصرف سیگار بویژه در زنان تحصیلكرده نیز افزایش یافته و جایگزین كردن چیزی به جای سیگار در باور زنان نسبت به مردان بسیار سخت تر است.
مسجدی اعلام كرد: در راستای آموزش به كودكان و نوجوانان اولین گردهمایی همیاران سلامت را با حضور بازیگران محبوب كودكان و نوجوانان در كنار بعضی از بازیگران سینما و تلویزیون در جهت آموزش زیان های استعمال دخانیات به نوجوانان 10 تا 17 سال، نهم مهر ماه در سالن ورشو برگزار خواهیم كرد.
وی ادامه داد: این همایش بمنظور گرد هم آوردن نوجوانانی است كه از سن خردسالی جهت آموزش نسبت به مبارزه با استعمال سیگار و مواد دخانی و چگونگی «نه گفتن» به آن در بزرگسالی در مركز فرآموز جمعیت در گذشته آمده و امروز با استفاده از آموزش های لازم تجربیات نوجوانی خود را با یكدیگر به اشتراك خواهند گذاشت.
اجتمام ** 9317 ** 1071
۰ نفر