۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81778447
T T
۰ نفر
20 درصد زوج های ایرانی ناباروری را تجربه می كنند

تهران-ایرنا-اورولوژیست و عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن سینا گفت:بر اساس آخرین آمار جامع از كشورمان، 20درصد زوج ها در طول زندگی خود ناباروری را تجربه می كنند.

به گزارش گروه علمی ایرنا ازپژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی (ابن سینا)، دكتر ناصر امیر جنتی افزود: نقش و علل مردانه بیش از 60 درصد موارد را شامل می شود كه این میزان از آمار جهانی بالاتر است.
وی بااشاره به اینكه عوامل عفونی یكی ازعلل مهم در ناباروری مردان به شمار می روند، گفت:این موضوع نیازمند توجه، پیشگیری و در صورت ابتلا، تشخیص و درمان به موقع و مناسب است.
جنتی با اشاره به اینكه تفاوت آشكاری از نظر شیوع بیماری های عفونی در مناطق مختلف وجود دارد، اظهار كرد: در كشورهای آفریقایی درصد بالایی از ناباروری را عوامل عفونی تشكیل می دهند اما این موضوع در كشورهای پیشرفته به علت درمان سریع و مناسب، درصد كمتری از علل ناباروری را شكل دهند.
عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن سینا در پاسخ به اینكه چه عفونت های جنسی، مردان را بیشتر مورد تهدید قرار می دهد و روی باروری آنها تأثیر می گذارد، گفت: به طور كلی می توانیم عفونت های تأثیر گذار در ناباروری را به دو گروه تقسیم بندی كنیم كه اول شامل عفونت هایی كه از طریق فعالیت جنسی منتقل نمی شوند همانند عفونت های ادراری كه به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند و دسته دوم عفونت هایی كه از طریق تماس جنسی منتقل شده و غالبا بدون علامت هستند و اگر درمان مناسب و كافی صورت نگیرد، عوارض آن به صورت ناباروری بروز خواهد كرد.
دكتر سعید آراسته اورولوژیست و عضو دیگر تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اینكه غیر از عفونت هایی كه مربوط به سیستم تولید مثل است، عفونت های فراگیری كه سبب ایجاد تب می شوند هم می توانند در روند تولید اسپرم ایجاد اشكال كند.
وی با تشریح اهمیت عفونت های پروستات و تأثیر آن بر ناباروری مردان گفت:به طور كلی پروستات غده مهمی است كه در فراهم آوردن محیط مناسب برای عملكرد اسپرم اهمیت زیادی دارد.
علمی(1) ** 1201 **1440
۰ نفر