۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81782223
T T
۰ نفر
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر: جهان اسلام بدنبال علت وقوع حادثه منا است

زاهدان- ايرنا- امام جمعه اهل سنت ايرانشهر گفت: جهان اسلام به دنبال علت وقوع حادثه تلخ منا است.

به گزارش ايرنا مولوي عبدالصمد كريم زايي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با تسليت درگذشت شمار زيادي از زائران حرم امن الهي افزود: تحقيق و بررسي عواملي كه سبب وقوع اين حادثه شدند، جمع آوري مجروحان و كشته شدگان به جاي مناسب و انتقال آنان به كشورهايشان از وظايف ديني و اسلامي است كه حكومت سعودي بايد انجام دهد.
وي ادامه داد: دولت سعودي بايد همكاري لازم را انجام دهد و هيچ نوع تاخيري در انتقال كشته ها و مجروحان نداشته باشد.
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: ما رعايت آداب اسلامي و حسن همجواري را انجام مي دهيم و اگر نسبت به اعزام كشته ها از ناحيه عربستان كوتاهي صورت گيرد برخورد جدي تري انجام خواهيم داد.
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر خاطر نشان كرد: وظيفه دولت عربستان در تامين امنيت حجاج سنگين است و بايد اين وظيفه را به خوبي انجام دهد.
وي گفت: خداوند به بازماندگان اين حادثه تلخ و اسفناك صبر دهد.

** بي تدبيري حاكمان سعودي علت فاجعه منا است
امام جمعه جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان نيز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: بي تدبيري حاكمان سعودي علت حادثه منا است.
حجت الاسلام نظر بامري با تاكيد بر تشكيل كميسيون حقيقت ياب براي اثبات علت اين حادثه گفت: بي شك مجرم اصلي و مسئوليت وقوع تمامي مصيبت ها و گرفتاري ها بر عهده حاكمان عربستان است كه بايد پاسخگو باشند.
وي اظهار داشت: حاكمان سعودي به جاي برنامه ريزي و تدبير براي مراسم بزرگ حج به جان مردم بي گناه يمن افتاده اند و به دنبال پرورش گروه هاي تروريستي از جمله داعش هستند كه چهره اي خشن از اسلام به نمايش گذاشته اند.
امام جمعه جلگه چاه هاشم گفت: حاكمان عربستان توان اداره حرمين امن الهي را ندارند و در اين زمينه بايد جهان اسلام براي مناسك حج و اداره حرمين چاره انديشي كنند.
وي بيان كرد: سران آل سعود خود را خادمان حرمين شريفين مي دانند در حالي كه خائنين حرمين شريف هستند.
وي با تبريك عيد سعيد غدير گفت: اين عيد بزرگ انسانيت و سعادت هميشگي بشريت است.
وي با تاكيد بر هرچه باشكوه برگزار كردن ويژه برنامه هاي عيد غدير گفت: در اين روز پيامبر اسلام (ص) به دستور خداوند جانشين خود را معرفي كردند و تمام حاضران در آن روز بر ولايت و رهبري حضرت علي(ع) شهادت دادند و با ايشان بيعت كردند.
7314/7316 / 6081