۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۳
کد خبر: 81782617
T T
۰ نفر
100هزار معلم  فعلا مشمول طرح رتبه بندی نمی شوند

تهران - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: حدود 100 هزار معلم شاغل فعلا با توجه به به دست نیاوردن امتیاز لازم نمی توانند از مزایای طرح رتبه بندی حرفه ای استفاده كنند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا ،‌ سیدمحمد بطحایی اظهارداشت: معلمانی كه حداقل شش سال سابقه آموزشی داشته باشند و امتیاز لازم را براساس مصوبات بدست آورند می تواند از مزایای طرح رتبه بندی حرفه ای معلمان استفاده كنند.

** احكام رتبه بندی 70 درصد معلمان صادر شد
وی با بیان اینكه كار صدور احكام ، رتبه بندی حرفه ای معلمان در ادارات همچنان ادامه دارد ، افزود: تاكنون احكام رتبه بندی حرفه ای برای 70 درصد معلمان صادر شده است.
بطحایی اظهاركرد: طرح رتبه بندی فرهنگیان براساس مصوبه شورای توسعه مدیریت با ارزیابی برخی شایستگی های حرفه ای معلمان از 22 شهریورماه آغاز شده و همچنان در ادارات آموزش وپرورش ادامه دارد.
وی با بیان اینكه برای سایر معلمان مشمول به تدریج پس از صدور ابلاغ و اخذ امتیازات مربوط احكام آنها نیز صادر خواهد شد، ‌اظهاركرد: براساس آخرین بررسی ها برای حدود 220هزار نفر از مشمولین طرح تا این تاریخ احكام رتبه بندی صادر نشده كه به محض صدور ابلاغ و احراز شرایط این مهم به سرانجام خواهد رسید.

**مشمولان باقی مانده از طرح رتبه بندی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش افزود: بخش زیادی از مشمولان باقی مانده از طرح رتبه بندی مربوط به هنرآموزان فنی و حرفه ای و كاردانش است كه به دلیل آماده نبودن سیستم صدور ابلاغ هنوز موفق به اخذ احكام رتبه بندی خود نشده اند كه این مشكل در چند روز آینده حل خواهد شد.

**مشمولان طرح رتبه بندی
بطحایی درخصوص شرایط احراز طرح رتبه بندی حرفه ای معلمان گفت: براساس مصوبات كلیه آموزگاران ، دبیران ، هنرآموزان ، مربیان ، مدیران ، معاونین و ... در شمول طرح رتبه بندی مشاغل معلمان قرار می گیرند به طوری كه باید حداقل شش سال سابقه آموزشی داشته باشند و امتیاز لازم براساس مصوبات را بدست آورند.
وی تصریح كرد: ارتقای رتبه های حرفه ای مشمولین طرح برای سنوات آتی منوط به تشكیل مراكز ارزیابی سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و اخذ امتیازات لازم خواهد بود كه ضوابط تعیین و تشكیل مراكز ارزیابی و همچنین فرایند سنجش صلاحیت حرفه ای در دستور كار وزارت آموزش وپرورش قرار دارد و در ماه های آینده ضوابط آن ابلاغ خواهد شد.

**كسری ساعات موظف دلیل كسب امتیاز نیست
به گزارش روابط عمومی اموزش و پرورش معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش گفت: كسری ساعات موظف جزو امتیاز برای طرح رتبه بندی نیست .
وی عنوان كرد: آن دسته از معلمانی كه كسری ساعات آنها به دلیل عدم نیاز آموزش وپرورش باشد با رعایت سایر شرایط می تواند به طور كامل از مزایای طرح رتبه بندی حرفه ای برخوردار شوند.
بطحایی افزود: آن دسته از معلمانی كه كسری ساعت موظف دارند و آمادگی همكاری با ادارات و مناطق آموزشی درسایر رشته ها و پایه های تحصیلی را داشته باشند و از طرفی آموزش وپرورش به دلیل عدم نیاز نتوانسته كسری ساعت این دسته افراد را پركند نیز می تواند ازمزایای طرح استفاده كنند.
براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش شش سال سابقه به بالا ، مدرك تحصیلی ، شركت معلمان در فعالیت‌های مدرسه ، داشتن مقالات علمی و پژوهشی ، خدمت در مناطق محروم بخشی از شرایطی است كه برای رتبه ‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است.
در این درجه‌ بندی‌ها همه معلمان در درجه یك قرار می‌گیرند ، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی می باشد كه برای درجات بعدی ، رتبه ‌بندی در نظر گرفته شده است.
طرح رتبه بندی معلمان نه تنها باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن افزایش حقوق این دسته افراد خواهد شد بلكه در صورت جرا ، حقوق آنها از رتبه دوم به بالاتر افزایش چشمگیری خواهد داشت.
فراهنگ **1417**1601**
۰ نفر