۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81784484
T T
۰ نفر
پيكر دو جان باخته دامغاني فاجعه منا به استان سمنان رسيد

سمنان - ايرنا - جانشين مديركل حج و زيارت استان سمنان گفت: پيكر دو حاجي دامغاني قرباني فاجعه منا، روز يكشنبه به اين استان منتقل و آئين بزرگداشت آنها امشب در مسجد عابدينيه برگزار مي شود.

سيدعلي ميرقاسم پور روز يكشنبه به ايرنا گفت: پيكر دو هم استاني فقيد جان باخته در فاجعه منا به كشور وارد شده است و در حال انتقال به استان سمنان است.
وي با اشاره به نام و محل اعزام دو حاجي جان باخته دامغاني، ادامه داد: علي صرفي 54 ساله از كاروانهاي استان تهران به مكه مشرف شد و همچنين حجت الاسلام نصرت الله واحدي، روحاني يكي از كاروانهاي اعزامي از استان فارس بود.
ميرقاسم پور خاطرنشان كرد: آئين گراميداشت ياد و خاطره جان باختگان فاجعه منا، يكشنبه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد عابدينيه سمنان و با حضور حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي رييس ستاد اقامه نماز كشور، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاهچراغي امام جمعه و محمد وكيلي استاندار سمنان برگزار مي شود.
وي ياد آور شد: پيكر علي صرفي و حجت الاسلام نصرت الله واحدي در اين آئين حضور مي يابد.
وي تاكيد كرد: آئين تشييع پيكر اين دو حاجي روز دوشنبه ساعت 10 صبح از ميدان سعدي تا ميدان مشاهير سمنان برگزار مي شود و پس از آن پيكر اين عزيران به زادگاهشان در دامغان منتقل مي شود.
جانشين مديركل حج و زيارت استان سمنان ادامه داد: آئين تشييع پيكر علي صرفي و حجت الاسلام نصرت الله واحدي، ساعت 15 روز دوشنبه در دامغان برگزار مي‌شود و پيكر علي صرفي در گلزار شهداي دامغان در كنار برادر شهيدش و پيكر حجت الاسلام نصرت الله واحدي نيز در گلزار شهداي روستاي حسن آباد دامغان خاكسپاري مي شود.
وي با اشاره به دو حاجي مفقودي استان سمنان، هر دو از شاهرود كه هنوز پيكر آنان شناسايي نشده است، تصريح كرد: مجيد يونسيان متولد سال 1365 كه به همراه پدر جانباز خود از تهران به اين سفر مشرف شده بود و سيدحميدرضا حسيني كه به عنوان خبرنگار از استان تهران اعزام شده بود، دو حاجي مفقودي از اهالي استان سمنان هستند.
جانشين مديركل حج و زيارت استان سمنان افزود: حاجيان اعزامي از كاروان هاي استان سمنان در فاجعه منا آسيبي نديده اند.ك/3
6103