۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱:۲۴
کد خبر: 81786927
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی، پنج عضو حماس را مجریان عملیات ایتمار اعلام كرد

غزه – ایرنا – دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباك) عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای پنج عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را مجریان عملیات فداكارانه شهرك ایتمار وعاملان هلاكت دو شهرك نشین صهیونیست اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، شاباك اعلام كرد كه پنج نیروی حماس را كه اعضای یك گروه هستند به دلیل برنامه ریزی و اجرای عملیات شهرك ایتمار كه به هلاكت دو شهرك نشین در روز پنجشنبه گذشته منجر شد، بازداشت كرده است.
در این بیانیه كه تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را پخش كرد، ادعا شده است كه پنج عضو حماس روزهای شنبه و یكشنبه گذشته بازداشت و به اجرای عملیات ایتمار اعتراف كرده اند.
در بیانیه شاباك آمده است: راغب احمد علیوه (37 ساله) رییس این گروه كه یك اسیر فلسطینی اهل نابلس است و پیشتر آزاد شده است ، این گروه را تشكیل و سلاح مورد نیاز آن را تهیه كرده است.
شاباك، یحیی حاج حمد (24 ساله) ، سمیر موسی (33 ساله) ، كرم رزق( 23 ساله) و زیاد عامر( 31 ساله) را دیگر اعضای این گروه وابسته به حماس معرفی كرده است.
در بیانیه سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اضافه شده است كه سمیر موسی یك راننده فلسطینی است كه سه بار در حمله های علیه صهیونیست ها مشاركت داشته و كرم رزق در جریان عملیات ایتمار توسط یكی از اعضای گروه به طوراشتباه هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شده و در نهایت به دست نیروهای ویژه صهیونیستی در داخل بیمارستان بازداشت شده است.
در این بیانیه ادعا شده است: یكی از مجریان عملیات ایتمار بعداز زخمی شدن هفت تیر خود را رها كرده است و بعداز انتقال این هفت تیر و آزمایش خون روی آن بیمارستان های نزدیك منطقه عملیات تحت رصد و كنترل قرار گرفت.
شاباك افزوده است كه برخی از اعضای این گروه قبلا نیز در عملیات هایی از جمله تیراندازی به سمت خودرویی صهیونیستی در نزدیكی شهرك صهیونیست نشین كدومیم و تیراندازی به سمت صهیونیست ها در نزدیكی شهرك شافی شمرون دست داشته اند.
خاورم ** 387** 1324