۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۸
کد خبر: 81792371
T T
۰ نفر
استقبال لاریجانی از رئیس مجلس سنای لهستان؛ آغاز مذاكره دو جانبه

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس سنای لهستان كه در صدر هیاتی به ایران سفر كرده است، استقبال كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، پس از استقبال رسمی علی لاریجانی از بوگدان بروسوئیچ در مجلس شورای اسلامی، مذاكرات دوجانبه این دو رئیس مجلس در دفتر لاریجانی آغاز شد.
در مراسم استقبال از رئیس مجلس سنای لهستان، علاء الدین بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.
رئیس مجلس سنای لهستان در راس یك هیات بلند پایه پارلمانی بنا به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ 17 مهرماه مطابق با نهم اكتبر 2015 وارد تهران شد.
قرار است در این سفر، رئیسان مجلس شورای اسلامی ایران و سنای لهستان به رایزنی در موضوعات مورد علاقه و بسط تعاملات دو كشور در گسترش روابط پارلمانی، منطقه ای و بین المللی و همچنین گسترش تعاملات اقتصادی فی مابین خواهند پرداخت.
پیش از این هیات گروه دوستی پارلمانی كشورمان در خردادماه گذشته به دعوت همتای خود به ورشو سفر كرد و ملاقات هایی با مقامات پارلمان و سنای لهستان به منظور ارتقای همكاری های پارلمانی بعمل آورد.
سفر رسمی بوروسویچ، رئیس مجلس سنای لهستان از منظر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط تاریخی و خوب دو كشور حائز اهمیت است.
جمهوری لهستان در مركز اروپا، از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چك، از جنوب با اسلوواكی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه از شرق با بلاروس و از جنوب شرقی با اوكراین و از شمال با دریای بالتیك همسایه است.
سیام**9103**9132**1429
۰ نفر