۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 81793869
T T
۰ نفر
هشدار آمریكا به عربستان برای پذیرش راه حل سیاسی در یمن

تهران - ایرنا - پایگاه خبری صعده پرس یمن روز یكشنبه نوشت: دستگاه اطلاعاتی آمریكا (سیا) به عربستان هشدار داد تا از موقعیت پیش آمده برای حل سیاسی بحران یمن درست استفاده كند.

این پایگاه خبری به نقل نوشته های توییتری یك مخالف عربستانی معروف به مجتهد نوشت: دستگاه اطلاعاتی آمریكا اطلاعاتی را به عربستان داده كه از آماده باش یمنی ها و جنبش انصارالله برای حمله گسترده به جیزان در صورت اصرار عربستان بر جنگ در یمن حكایت دارد.
گروه های یمنی و جنبش انصارالله یمن اخیرا و پس از نشست خود در مسقط پایتخت عمان اعلام كردند كه قطعنامه 2216 سازمان ملل در باره یمن را برای ورود به گفت وگو در باره بحران یمن را می پذیرند كه با استقبال منطقه ای و سازمان ملل مواجه شد اما دولت عربستان و دولت مستعفی و فراری مورد حمایت این كشور این اقدام یمنی ها را اقدامی صوری و تبلیغاتی خواندند.
مجتهد در صفحه شخصی توییتری خود كه بیش از دو میلیون طرفدار دارد افزود كه واشنگتن ریاض را نصیحت كرده كه با راه حل سیاسی بحران یمن كه در نشست گروه های یمنی از جمله جنبش انصارالله یمن و علی عبدالله صالح در مسقط حاصل شد موافقت كرده و طبق این توافقنامه از یمن عقب نشینی كند.
وی افزود كه ارتباطات تلفنی گسترده ای بین واشنگتن و ریاض در باره پرونده های یمن و سوریه در جریان است.
براساس این گزارش، واشنگتن به عربستان هشدار داد كه تاخیر از استفاده بموقع از موقعیت پیش آمده ممكن است به وخیم تر و پیچیده تر شدن اوضاع منطقه بینجامد و ورق سیاسی این تحولات به ضرر عربستان برگردد.
عربستان با تشكیل ائتلافی با 9 كشورعربی منطقه به جز عمان و با حمایت آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی، جلوگیری كند.
تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این كشور مورد حملات جنگنده های كشورهای ائتلاف قرار گرفته كه بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك كشته، زخمی و آواره شده اند.
خاورم**1653**1566
۰ نفر