۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۲
کد خبر: 81796721
T T
۰ نفر
روحاني: برخي مناطق آزاد درگذشته به محل درآمدهاي ناسالم تبديل شدند

ساري-ايرنا- رئيس جمهوري گفت : دولت فقط به استان هايي كه ظرفيت توليدات و صادرات محصولات غير نفتي داشته باشند مجوز منطقه آزاد مي دهد، چرا كه در گذشته برخي از مناطق آزاد به محل كسب درآمدهاي ناسالم تبديل شدند.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني دوشنبه شب درپايان سفر يك روزه خود به استان مازندران در نشست خبري افزود : در سال هاي گذشته مناطق آزاد فقط به دنبال واردات كالا رفتند و در بعضي از مناطق هم فقط خودروهاي خارجي وارد مي شد.
وي با بيان اينكه هنوز گزارش كاملي براي اعلام نقطه اي در مازندران به عنوان منطقه آزاد به دفتر رياست ارائه نشده است ، بيان داشت : در جلسه شوراي اداري برخي از مديران اين موضوع را مطرح كردند و در صورت ارسال گزارش كامل اين مورد بررسي مي شود.
رئيس قوه مجريه در پاسخ به پرسشي در باره واردات برنج به كشور در زمان برداشت شالي از شاليزارهاي شمال كشور افزود : واردات برنج به صورت قاچاق به كشور هنوز وجود دارد و در برخي بازارچه هاي مرزي نيز تحركاتي در زمينه قاچاق برنج مشاهده مي شود.
روحاني تاكيد كرد : مقوله واردات محصولات كشاورزي بر اساس نياز واقعي صورت مي گيرد و وزارتخانه مرتبط براي ساماندهي واردات اختيار تام دارد.
رئيس جمهوري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در باره افت فشار گاز در استان مازندران بويژه شهرهاي مركزي و شرقي و تدابير انديشيده شده در دولت براي رفع اين مشكل ، گفت : امسال روزانه 120ميليون متر مكعب گاز از فاز هاي پارس جنوبي به شبكه گازرساني استان اضافه شده است .
وي افزود : بر اساس برنامه دولت يازدهم تا 97درصد روستاهاي كشور از گاز طبيعي برخوردار مي شوند.
رئيس جمهوري به اهميت تامين آب آشاميدني روستاها نيز اشاره كرد و بيان داشت : براي اين منظور امسال 500 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي آبرساني روستاها تخصيص يافته است.
روحاني همچنين بر لزوم جبران خسارت ناشي از توفان و تگرگ هفته پيش در مازندران تاكيد كرد و گفت : مديران استان مازندران هر چه سريع تر خسارت را برآورد كنند تا با تصويب در دولت به خسارت ديدگان پرداخت شود.
رئيس جمهوري در راس بيست و سومين كاروان تدبير و اميد صبح امروز به مازندران سفر كرد و در فرودگاه دشت ناز ساري مورد استقبال مقام هاي محلي قرار گرفت.
سخنراني در جمع مردم مازندران در ورزشگاه شهيد متقي ساري نخستين برنامه و حضور در نشست خبري هم آخرين برنامه رئيس جمهوري در سفر يك روزه به اين استان بود.
ديدار با علما، ايثارگران و برگزيدگان مازندران ، شركت در جلسه توسعه و سرمايه گذاري و نشست شوراي اداري هم از ديگر برنامه هاي رئيس جمهوري در اين سفر بود.
شبك 6990 /1654 ** 1064
۰ نفر