۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81797235
T T
۰ نفر

پیكر جانباخته فاجعه منا وارد كرمان شد

۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81797235
پیكر جانباخته فاجعه منا وارد كرمان شد

كرمان - ایرنا - پیكر تنها زائر اعزامی از استان كرمان كه در فاجعه منا جان باخت روز سه شنبه با استقبال رسمی شماری از مسوولان استان وارد كرمان شد.

به گزارش ایرنا پیكر مرحوم محمدحسین زینلی با استقبال معاون سیاسی و امنیتی استاندار كرمان، شماری از مدیران اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی وارد فرودگاه بین المللی كرمان شد.
مدیر حج و زیارت استان كرمان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیكر مرحوم محمدحسین زینلی پس از استقبال رسمی مقامات استان برای تایید و كنترل های لازم به پزشكی قانونی منتقل می شود.
روح الله پورشعبان افزود: پیكر جانباخته فاجعه منا پس از انتقال به زادگاهش در شهرستان رفسنجان با حضور مقامات استان و شهرستان تشییع و به خاك سپرده می شود.
وی بیان كرد: همچنین پیكر دیگر جانباخته كرمانی فاجعه منا تحویل پزشكی قانونی در تهران شده است و در صورت شناسایی قطعی فردا در تهران و سپس با انتقال به كرمان روز پنجشنبه در این شهر تشییع خواهد شد.
پیكر مرحوم حجت الاسلام مصطفی مرتضایی مقدم روحانی كاروان جانبازان استان تهران بنا به درخواست خانواده خود در كرمان به خاك سپرده می شود.
2 هزار و 396 زائر امسال در قالب 18 كاروان از استان كرمان به عربستان اعزام شدند و فقط یك زائر از شهرستان رفسنجان در فاجعه روز پنجشنبه دوم مهرماه در سرزمین منا جان به جان آفرین تسلیم كرد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان حج و زیارت، شمار جانباختگان ایرانی در فاجعه منا 464 تن اعلام و تاكنون پیكر 399 تن از قربانیان با چهار پرواز وارد ایران شده است.
وضعیت 65 حاجی ایرانی فوت شده در فاجعه منا هنوز نامشخص است.
7437/3028