۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۱۹
کد خبر: 81798276
T T
۰ نفر
رئیس سازمان حج و زیارت: هویت 17 زائر مفقود فاجعه منا شناسایی شد

تهران - ایرنا - «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی هویت 17 زائر مفقود فاجعه منا خبر داد و گفت: این افراد جز یك هزار و 450 نفری بودند كه در مكه مكرمه دفن شده اند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به جلسه امشب (سه شنبه) با مقام های سعودی برای مشخص شدن هویت 65 زائر مفقود ایرانی، افزود: در این جلسه بر اساس پرونده هایی كه روز سه شنبه در پزشكی قانونی و استانداری مكه با مسئولان بررسی شد، مشخص شد تا این لحظه 17 نفر از جانباختگان ایرانی فاجعه منا در میان یك هزار و 450 نفر دفن شده در مكه هستند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینكه هویت این 17 نفر بطور كامل مشخص شده و اثر انگشت و ناخن آنها ثبت شده است، گفت: 12 نفر از این جانباختگان هویت كامل ایرانی بودن و مشخصات فردی آنان ثبت شده و 5 نفر نیز تنها ایرانی بودنشان ثابت شده است.
اوحدی در ادامه با تاكید بر اینكه محل دفن این جان باختگان كاملا مشخص است، افزود: مسئولان عربستان اعلام كرده اند كه آمادگی كامل دارند برای اینكه براساس خواسته خانواده های این افراد عمل كنند.
وی همچنین درخصوص سرنوشت 48 زائر مفقود ایرانی فاجعه منا كه هنوز شناسایی نشده اند نیز، گفت: قرار شده است بعد از جلسه فردا صبح (چهارشنبه) كه ادامه جلسه امروز با مقام های عربستان است موضوع از طریق كنسولگری ایران بصورت رسمی طی نامه ای به وزارت خارجه، وزارت كشور و وزارت بهداشت عربستان اعلام شود.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین ما نیز با وزارت حج عربستان همین مكاتبه را انجام خواهیم داد تا به صورت جدی بتوانیم وضعیت 48 نفر زائر مفقود ایرانی را مشخص كنیم.
اوحدی در پایان تصریح كرد: امیدوارم بعد از جلسه روز چهارشنبه بتوانیم وضعیت روشنی از عزیزانی كه اطلاعی از آنها نداریم، ارائه دهیم.
شبد**1933**1953** 1095
۰ نفر