۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۶
کد خبر: 81801651
T T
۰ نفر
آخرین وضعیت مسمومیت غذایی در منطقه اندوهجرد كرمان

كرمان - ایرنا - مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كرمان آخرین اقدامات انجام شده به دنبال بروز مسمومیت غذایی در منطقه اندوهجرد بخش شهداد را تشریح كرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه، مهدی شفیعی گفت: یك مورد بیماری گوارشی با علائم دل درد، دل پیچه و تهوع و استفراغ از ساعت شش عصر روز گذشته در منطقه شهداد اعلام شد كه با توجه به اینكه تعداد موارد رو به افزایش بود، همان دیشب احتمال طغیان بیماری منتقله از آب و غذا داده و در این رابطه كمیته بهداشت شهرستان كرمان فعال شد و به دنبال آن دو نفر از كارشناسان این كمیته در منطقه حضور پیدا كردند.
وی ادامه داد: چون تعداد بیماران در حال افزایش بود بررسی در منطقه انجام شد و چون اكثر این مراجعین از یك غذای نذری استفاده كرده بودند بیشتر شك بر این شد كه مسمومیت غذایی ناشی از مصرف این غذا باید باشد.
وی گفت: درمانگاه اندوهجرد و مركز بهداشتی درمانی شهداد بیماران را از شب گذشته پذیرش و كارهای درمانی آنها را انجام می دهند و تا ساعت 15 امروز جمعه 24 مهرماه حدود 242 نفر مراجعه كننده به درمانگاه های اندوهجرد، شهداد و بیمارستان افضلی پور كرمان كه برخی از این بیماران به صورت مستقیم به كرمان آمدند، گزارش شده است.
شفیعی افزود: از كل بیماران تعداد 62 نفر توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراكز درمانی منتقل شدند.
وی گفت: از دیروز تا به امروز 66 نفر به بیمارستان افضلی پور شهر كرمان مراجعه كردند و بستری شدند و تعدادی هم مرخص شدند و در حال حاضر 28 نفر بزرگسال و 9 كودك در این بیمارستان بستری هستند.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كرمان در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در رابطه با این بیماری گفت: همان شب گذشته چهار كد آمبولانس 115 به همراه یك دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.
وی افزود: همچنین تیم درمان متشكل از چهار نفر كارشناس پرستاری و تكنسین فوریت های پزشكی به همراه یك نفر پزشك به منطقه اعزام شدند و درمان این بیماران را به عهده گرفتند.
شفیعی گفت: امروز صبح كه آمار رو به افزایش گذاشت، علاوه بر تقویت تیم درمانگاه اندوهجرد در بیمارستان افضلی پور شرایط لازم برای پذیرش بیماران بیشتر ایجاد شد.
وی بیان كرد: علاوه بر تیم های اعزامی شب گذشته از معاونت درمان نیز یك تیم پرستاری برای كمك به همكاران در درمانگاه اندهجرد و دو تیم بهداشتی هم برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شدند.
وی گفت: همچنین نمونه های مواد غذایی كه احتمالا مرتبط با بیماری بودند برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كرمان افزود: این رخداد در حال مدیریت و كنترل شده است.
دهستان اندوهجرد در بخش شهداد از توابع شهرستان كرمان است.
شهداد تا كرمان 95 كیلومتر فاصله دارد.
3028