۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۸
کد خبر: 81804506
T T
۰ نفر
استاندار ايلام خواستار پيگيري وزارت خارجه براي آزادي زائر ايلامي شد

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام در ديدار با معاون عربي - آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان، خواستار پيگيري براي آزادي هر چه زودتر، زائر ايلامي در عربستان شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري ايلام، محمدرضا مرواريد به منظور پيگيري آخرين وضعيت حسين رحيمي زائر ايلامي بازداشت شده در كشور عربستان با امير عبدالهيان ديدار و خواستار تلاش وزارت خارجه براي آزادي اين زائر خانه خدا شد.
وي يادآور شد: مردم مقاوم ايلام در همه دوران ها و زمان ها چه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و چه دوران بعد آن همواره با دل و جان از وطن و اعتقادات خود دفاع و در مقابل دشمنان ايستادگي كرده اند.
معاون عربي - آفريقايي وزارت امور خارجه نيز در اين ديدار گفت: كاردار ايران در جده براي پيگيري اين موضوع و آخرين وضعيت اين زائر به مدينه منوره رفته و با قاضي دادگاه نيز ملاقات كرده است.
امير عبدالهيان اظهار كرد: قاضي دادگاه ضمن بررسي موضوع قول مساعد مبني بر آزادي اين زائر ايلامي را در چند روز آينده داده است.
حسين رحيمي يكي از حجاج اعزامي به مكه مكرمه در واكنش به توهين ماموران دولت عربستان به مقدسات شيعيان با آنها درگير مي شود و ماموران رژيم آل سعود نيز وي را بازداشت مي كنند.
پليس سعودي نيز در پي اين درگيري حاجي ايلامي را دستگير و تحويل مقامات قضايي داده و وي با حكم دادگاه به پنج روز حبس محكوم مي شود.
كاروان اعزامي استان كه 21 شهريور به مكه مكرمه اعزام شده بود روز سه شنبه از طريق فرودگاه كرمانشاه به كشور بازگشت.
119 نفر از حجاج استان ايلام امسال در قالب يك كاروان براي انجام مناسك حج به سرزمين وحي مشرف شده بودند.
9002