۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۶
کد خبر: 81805870
T T
۰ نفر
طرح حمله تروریستی یك هوادار داعش در روسیه خنثی شد

مسكو - ایرنا - ماموران امنیتی روسیه با رصد فضای مجازی و شبكه های اجتماعی موفق به كشف یك طرح عملیات تروریستی شدند كه قرار بود توسط یك هوادار داعش در استان «كراسنو دار» انجام شود.

به گزارش ایرنا، سازمان فدرال امنیت روسیه اعلام كرد: ماموران موفق شدند یك روسی طرفدار داعش را كه قصد داشت یك قطار برقی را در یكی از شهرهای استان كراسنو دار در جنوب روسیه منفجر كند، پیش از هرگونه اقدامی بازداشت كنند.
بنا به این گزارش، در جریان پایش شبكه های اجتماعی، ماموران متوجه حمایت مدیر یك شبكه مجازی از گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق شده و موفق شدند اطلاعات وی را كشف و ثبت كنند.
ماموران همچنین موفق شدند، تماس «ا فیض اف» را كه به عنوان كمك راننده قطار برقی در شبكه حمل و نقل شهری كار می كرد، با یكی از بستگانش در سوریه شنود كنند كه خواستار دریافت راهنمایی برای ساخت بمب شده بود.
سازمان فدرال امنیت روسیه افزوده است: متهم قصد داشت پس از اجرای عملیات تروریستی به گروه داعش بپیوندد كه بازداشت شد.
دولت روسیه در چارچوب مبارزه با فعالیت حامیان گروه های تروریستی در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی، 900 پایگاه اینترنتی جذب نیرو برای گروه های تروریستی و اعزام آنان به منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق و همچنین دو نشریه مكتوب را مسدود كرده است.
سازمان فدرال نظارت بر رسانه ها و ارتباطات جمعی روسیه در گزارش خود كه امروز منتشر شد، اعلام كرد: تعطیلی سایت ها و وبلاگ های مرتبط با تروریست ها به ویژه داعش كه در پوشش های خبری و تبلیغاتی برای گسترش فعالیت گروه های تروریستی تلاش می كنند، ادامه خواهد یافت.
این سازمان افزوده است: تروریست های داعشی و حامیان آنان با استفاده از اطلاعیه ها و تبلیغات گردشگری در اینترنت، راه های عبور از مرزها و پیوستن به تروریست ها در سوریه را به كاربران اینترنت آموزش می دهند و همچنین با تمركز بر عضوگیری در پوشش گردشگری در صدد پنهان كردن دامنه عملیات و اهداف خود از كنترل سازمان ها و نهادهای نظارتی است.
هفته گذشته نیز 12 عضو یك گروه تروریستی كه برخی از آنان در صفوف تروریست ها در سوریه جنگیده بودند، در مسكو دستگیر شدند و از آنان یك بمب پرقدرت پنج كیلویی آماده انفجار كشف شد كه قصد داشتند در یكی از ایستگاه های پرتردد مترو در غرب پایتخت روسیه منفجر كنند.
روسیه كه پس از آغاز بمباران های ضدتروریستی در سوریه هدف تهدید گروه های قرار گرفته است، تدابیر شدید امنیتی را بویژه در مسكو و شهرهای مهم این كشور به اجرا در آورده است.
اروپام**391**1516**1144