۳ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81812102
T T
۰ نفر
تقويت نشاط و سرگرمي اقبال جوانان به شبكه هاي اجتماعي را كمتر مي كند

گرگان - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان با اشاره به اين كه بيش از 50 ميليون ايراني مخاطب شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي هستند گفت: اگر فضاي سرگرمي و نشاط در جامعه بيشتر شود، قطعا استفاده از شبكه هاي اجتماعي هم با اقبال كمتري مواجه خواهد شد.

به گزارش يكشنبه ايرنا از استانداري گلستان علي اصغر طهماسبي در اولين جلسه كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي استان اظهار كرد: اين جمعيت 50 ميليوني 77 درصد جمعيت كشور را شامل مي شود بنابر اين بايد ريشه يابي كنيم كه علت اين همه گرايش به شبكه هاي اجتماعي چيست و از كجا نشأت مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: دربرگيري شبكه هاي اجتماعي و عضويت چنين جمعيتي از كشور در اين شبكه ها وظيفه مسئولان را سنگين تر مي كند.
وي تصريح كرد: البته ما به هيچ عنوان استفاده از تكنولوژي و فن آوري هاي روز را زير سئوال نمي بريم اما آن چه كه براي ما مهم است روش و مدت زمان استفاده از اين فن آوري هاست كه چند ساعت از وقت شبانه روزي جوانان ما به آن اختصاص مي يابد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تصريح كرد: جوان ما نبايد گرفتار خانه نشيني و انزوا باشد و تمام وقت خود را در شبكه هاي اجتماعي بگذراند لذا اعتقاد داريم كه بايد سرگرمي و شادي و نشاط در جامعه بيشتر شود.
طهماسبي در ادامه تأكيد كرد: بي شك خطر شبكه هاي اجتماعي بسيار بيشتر از ماهواره است و درست بيخ گوش ما قرار دارد زيرا ماهواره تنها در داخل منزل قابل دسترسي و استفاده است اما شبكه هاي مجازي و اجتماعي محدود به زمان و مكان نيست.
وي يادآور شد: دشمن با هدف تغيير فرهنگ در ايران اسلامي برنامه ريزي بلند مدتي انجام داده تا به مرور زمان با تغيير فرهنگ و از بين رفتن باورها بنيان خانواده ايراني دچار تزلزل شود كه در نتيجه آن جامعه با حجم بالايي از فساد و انواع آسيب هاي اجتماعي مواجه خواهد شد.
وي ادامه داد: اين دقيقا همان خواسته دشمنان نظام است كه به راحتي مي توانند از دل چنين جامعه اي افرادي را براي جاسوسي و اقدامات ضد امنيتي انتخاب و جذب نمايند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: رصد مستمر و هميشگي بايد بر فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي وجود داشته باشد زيرا اين امكان عموما از خارج از كشور ساماندهي و هدايت شده و مي تواند خطرناك و آسيب زا باشد.
طهماسبي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با مديريت و پايش درستي كه در اين حوزه انجام مي دهيم بتوانيم بخشي از دغدغه هاي دلسوزان نظام و مقام معظم رهبري را كاهش دهيم.
3039/6159