۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81812860
T T
۰ نفر
نحوه مشاركت نقدي و غيرنقدي مردم در برپايي گردهمايي اربعين حسيني(ع)

تهران - ايرنا - رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: عموم مردم مي‌تواند جهت مشاركت در برپايي گردهمايي بزرگ اربعين حسيني (ع)، كمك‌هاي نقدي خود را در سراسر كشور به حساب 1040 بانك ملي واريز كنند.

به گزارش ايرنا به نقل از ستاد بازسازي عتبات عاليات، حسن پلارك مسئول كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين حسيني (ع) امروز دوشنبه در نشست خبري با بيان اين مطلب افزود: با توجه به فرصت اندك باقي مانده تا روز اربعين، از هموطنان عزيزي كه تمايل دارند در افتخار خادمي زائران اربعين مشاركت نمايند، دعوت مي‌كنيم هرچه سريعتر در اين خصوص اقدام نمايند.
وي با بيان اينكه كنگره عظيم اربعين به عنوان بزرگترين گردهمايي بشري نمادي از قدرت شيعيان جهان است اظهار كرد: هرچند ميزبان اصلي زائران اربعين حسيني، ملت، دولت و عشاير عزيز عراق هستند، وليكن ما هم قصد داريم در توان خود به كمك اين ملت عزيز بشتابيم.
پلارك گفت: به اين منظور از چند ماه پيش، ستاد اربعين با مسئوليت بعثه مقام معظم رهبري در سازمان حج و زيارت با ده كميته تشكيل شده است.
رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين گفت: براساس مطالعات صورت گرفته و مرور تجربيات سال گذشته، نيازهاي زائرين اربعين در چهار بخش اصلي اسكان، پذيرايي، حمل ونقل و فرهنگي تقسيم‌بندي شده است.هموطنان عزيزي كه تمايل دارند در فيض پذيرايي از زائران اربعين مشاركت نمايند، مي‌توانند كمك‌ها و نذورات خود را به صورت نقدي و غيرنقدي اهدا كنند.
وي تصريح كرد: همه هموطناني كه قصد دارند براي اسكان و پذيرايي از زائران اربعين در كشور عراق موكب برپا كنند دعوت مي‌كنيم براي هماهنگي و ساماندهي برنامه‌ها به دفاتر ستاد بازسازي عتبات عاليات مراجعه كنند.همچنين علاقه‌مندان به ارائه كمك‌هاي غيرنقدي مي‌‌توانند به دفاتر ستاد بازسازي عتبات عاليات در شهرها مراجعه و اقلام مورد نظر خود را اهدا كنند.
پلارك افزود: ستاد بازسازي عتبات به موكب‌هايي كه ظرفيت پذيرايي و اسكان دست كم هزار نفر را داشته باشند، امكاناتي مانند زمين، آب و برق و خدماتي مانند هماهنگي‌هاي گمركي و اخذ ويزا را در اختيار خواهد گذاشت.
وي از امضاء بيش از 80 تفاهم نامه با متبرعان، هيئات مذهبي و نهادها در اين خصوص خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود امكان اسكان و پذيرايي براي 500هزار زائر اربعين با مشاركت‌هاي مردمي فراهم شود.
پلارك افزود: به اين منظور ستاد بازسازي عتبات عاليات نيز بخش‌هايي از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و صحن عقيله بني هاشم (س) در كربلا را با همكاري ساير نهادها جهت اسكان و پذيرايي زائران آماده كرده است.
وي گفت: اين اقلام به سه اولويت اسكان، غذايي و بهداشتي و لوازم آشپزي و ظروف تقسيم بندي شده‌اند و برخي از اقلام مورد نياز در بخش اسكان عبارتند از موكت، انواع چادر، پتو، كانتينر سيار حمام و دستشوئي، منبع آب آشاميدني بزرگ و منبع آب شوستشو بزرگ است.
اين مسئول در خصوص مواد غذايي مورد نياز افزود: انواع گوشت قرمز و سفيد، برنج، انواع حبوبات، شكر، رب گوجه فرنگي، چاي و قند، آب معدني ازجمله اقلامي است كه مردم مي‌توانند در تامين آن مشاركت نمايند.همچنين قابلمه و ديگ بزرگ، اجاق گاز صنعتي، كباب پز، فلاسك چاي(چاي سازبرقي) و ظروف يكبار مصرف اولويت سوم اقلام مورد نياز است.
وي با بيان اينكه پيش‌بيني شده است 75 درصد تردد زائران از مرز مهران و 25 درصد از ساير مرزها باشد افزود: با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط قرار شده است تا تعداد گيت‌هاي مرزي متناسب با افزايش شمار زائران چند برابر سال گذشته افزايش يابد.همچنين با همكاري مسئولان عراقي تدابيري انديشيده شده است تا حمل ونقل زائران در خاك اين كشور با استفاده از خودروهاي مردم عراق و با نرخ مصوب دولت عراق صورت گيرد.
پلارك افزود: تلاش مي‌كنيم از ايران نيز حدود 3هزاردستگاه خودرو براي تسهيل جابجايي زائران در خاك عراق اعزام شود.
وي با بيان اينكه پيش‌بيني مي شود شمار زائران ايراني اربعين به بيش از 2 ميليون نفر برسد اظهار كرد: امسال دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت عراق مصمم به اجراي قانون يعني داشتن ويزا و گذرنامه براي زائران در ايام اربعين هستند و قطعاً زائران عزيز بايد به اين موارد توجه ويژه داشته باشند.
پلارك با بيان اينكه سال گذشته برخي افراد سودجو اقدام به ثبت نام از زائران به نام كاروان اربعين و سوء استفاده از اين مسئله كرده بودند خاطرنشان كرد: به هموطنان عزيزي كه قصد حضور در اين مراسم را دارند توصيه مي‌كنيم تنها در سامانه سماح به نشانيwww.samah.haj.ir ثبت نام كنند.
اجتمام / 9317 / 1200
۰ نفر