۵ آبان ۱۳۹۴، ۹:۵۷
کد خبر: 81813657
T T
۰ نفر
حاكمان كم تجربه آل سعود حكم اعدام شيخ نمر را لغو كنند

قم - ايرنا - مركز مديريت حوزه هاي علميه با صدور بيانيه اي با محكوميت حكم ننگين اعدام روحاني فعال و مبارز شيعه عربستاني، شيخ نمر، از حاكمان وابسته و كم تجربه آل سعود خواست هرچه زودتر اين حكم را لغو كند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز خبر حوزه، در اين بيانيه آمده است: اعلام خبر تاييد حكم روحاني برجسته شيعه عربستاني شيخ نمر باقر النمر، خشم مسلمانان جهان و بالاخص شيعيان را بر انگيخت؛ صدور اين حكم سياسي در حالي صورت مي گيرد كه جهان امروز شاهد تحولات مهم منطقه در پرتو بيداري اسلامي است.
در ادامه بيانيه آمده است: اين اقدام نسنجيده و مغرضانه حاكمان سر سپرده عربستان در سركوب شيعيان مظلوم آن سامان و دستگيري و اعدام رهبران آن در حالي صورت مي گيرد كه هنوز زخم مصيبت كشتار هزاران حاجي مسلمان در فاجعه سرزمين منا و حوادث حج امسال التيام نيافته است.
در اين بيانيه تصريح شده است: به يقين اين حركت ناجوانمردانه كه در سايه سكوت مجامع مدعي حقوق بشري انجام مي شود، برخاسته از ناكامي هاي دشمنان اسلام در كشورهاي اسلامي و پيروزي هاي پي در پي مسلمانان در كشورهاي يمن، سوريه، لبنان و عراق بوده و نويد بخش زوال قريب الوقوع گروه هاي تكفيري و در راس آنان گروه سياه دل داعش است.
مركز مديريت حوزه هاي علميه در اين بيانيه با محكوميت صدور حكم ننگين اعدام اين روحاني فعال و مبارز شيعه عربستاني، از شيعيان مظلوم آن كشور و ديگر نقاط جهان مي خواهد تا با تمسك به سيره ائمه هدي عليهم السلام خاصه حضرت سيد الشهدا (ع) مقاومت و اتحاد خود را حفظ نموده و مثل هميشه ايادي استكبار را نا اميد كنند.
دادگاه هاي عالي و تجديد نظر عربستان روز شنبه گذشته حكم اعدام شيخ نمر عالم برجسته شيعيان اين كشور را تاييد كردند.
محمد نمر برادر شيخ نمر در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي نوشت: دادگاه هاي عالي و تجديد نظر عربستان، حكم اعدام شيخ نمر را تاييد كردند.
وي افزود: حكم مذكور براي امضاي نهايي و اجراي آن به وزارت كشور و ديوان پادشاهي سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان ارجاع داده شده است.
برادر شيخ نمر با ظالمانه خواندن اين حكم، خواستار آزادي وي شد.
اين حكم در حالي تاييد مي شود كه محافل مردمي عربستان اعتراضات گسترده اي به صدور اعدام در حق شيخ نمر كردند و سازمان عفو بين الملل و سازمان هاي حقوقي خواستار آزادي اين روحاني شيعه عربستاني شدند.
شيخ نمر كه برجسته ترين زنداني سياسي عربستان به شمار مي رود، در 23 مهر 1393 به اتهامات واهي ايجاد آشوب در كشور و محاربه، به اعدام با شمشير در انظار عمومي محكوم شد.
اين حكم با محكوميت گسترده بين المللي رو به رو شده است.
بر اساس اين گزارش، اعتراض هاي شيعيان عربستان عليه حكومت اين كشور از سال 2011 آغاز شد و شيخ نمر در سال 2012 به دليل تاييد اين اعتراض هاي مسالمت آميز بازداشت شد.ك/1
1175 /