۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81818756
T T
۰ نفر

ابتكار بررسي كرد: فراموشي انتخاباتي در مجلس

۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81818756
ابتكار بررسي كرد: فراموشي انتخاباتي در مجلس

تهران- ايرنا- روزنامه ابتكار در شماره روز شنبه نهم آبان نوشت: در حالي كه از عمر مجلس نهم تنها در حدود 4 ماه ديگر باقي مانده است، اغلب در سال‌هاي منتهي به انتخابات مجلس شوراي اسلامي، رويكرد نمايندگان مجلس از حركت در راستاي تقنين طرح‌ها و لوايح مهم موردنياز در دست كار يا اجراي رفتارهاي نظارتي در موارد ضروري، به رفتارهاي سياسي تغيير مي‌كند. در بسياري از نطق‌ها، تذكر‌ها، سوال‌ها و استيضاح‌هاي نمايندگان، مي‌توان ردپاي رفتارهاي سياسي و انتخاباتي را مشاهده كرد.

اين روزنامه با درج عنوان برجام سوري، مي نويسد: روز گذشته كشورهاي تاثير گذار در روند بحران سوريه در وين پايتخت اتريش نشست جامعي برگزار كردند، مذاكراتي كه با حضور نمايندگان 17 كشور و دو نهاد بين‌المللي سازمان ملل و اتحاديه اروپا در هتل امپريال وين آغاز به كار كرده است.اين مذاكرات دستكم دو روز به طول خواهد انجاميد و شركت كنندگان تلاش مي‌كنند تا آنچه را كه در پنج سال گذشته نتوانسته‌اند براي توقف درگيري‌ها در سوريه محقق كنند، را عملي سازند.
روز پنجشنبه مذاكرات مقدماتي ميان وزراي خارجه ايران و آمريكا و نيز ايران و روسيه به طور جداگانه در وين برگزار شد كه گرچه در آنها درخصوص مسائل ديگري نيز صحبت شد اما بحران سوريه اصلي‌ترين موضوعي اعلام شده كه محمدجواد ظريف با همتايان روس و آمريكايي خود مطرح كرده است.
در نشست دو روزه وين علاوه بر وزراي خارجه ايران، روسيه و آمريكا، وزراي خارجه تركيه، عربستان، عراق، عمان، مصر، معاون وزير خارجه چين و چند كشور ديگر نيز حضور دارند و ناظران بين المللي با توجه به سطح مذاكرات و نيز ورود ايران به اين نشست‌ها انتظار دارند كه اين نشست اگر به توافقي كلي درباره حل بحران سوريه نيانجامد دست كم بتواند مذاكرات درباره اين بحران پيچيده را به ميزان زيادي پيش ببرد.تاكنون چند نشست درباره سوريه در سطح جهاني برگزار شده كه معتبرترين آنها نشست‌هاي ژنو يك و دو است كه به دليل عدم حضور ايران در اين مذاكرات هردوي آنها تقريبا با شكست مواجه شد.
روزنامه ابتكار با انتخاب عنوان ايلام در سيل غرق شد!، نوشت: بارش 230 ميلي متر باران طي 48 ساعت گذشته در شهر ايلام و غرب كشور موجب اخلال در زندگي عادي و روزانه مردم شد. ناصر چرخساز، رئيس سازمان امداد ونجات جمعيت هلال احمر از امدادرساني تيم هاي تخصصي نجات در سيلاب اين جمعيت به 2 هزار و 100 نفر از هموطنان در 9 استان سيل زده كشور خبر داد و افزود: به منظور امدادرساني به هموطنان در ايلام، 11 تيم تخصصي سيلاب از استان هاي خوزستان، زنجان، همدان، كردستان و كرمانشاه به ايلام اعزام شدند. چرخساز با اشاره به انجام عمليات امدادرساني در سيل و آبگرفتگي از تاريخ پنجم آبان ماه اظهارداشت: 9 استان آذربايجان شرقي، ايلام، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، همدان، لرستان، قزوين و خوزستان در 30 شهرستان از جمله تسوج، ايلام، ايوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شيروان، ملكشاهي، كرمانشاه، گيلانغرب، اليگودرز، لالي، نورآباد، الوند، كنگاور، بيستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر، چرداول، كوهدشت، ثلاث باباجاني، شيروان، جوانرود، الشتر، سي سخت، نهاوند، ملاير و باغ ملك متاثر از سيل و آبگرفتگي هستند.
اين روزنامه با انتشار عنون رستگاري سرخ ها در دقيقه96، مي نويسد: ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس از هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال از ساعت 15 ديروز (جمعه) در ورزشگاه آزادي برگزار شد و در پايان با نتيجه تساوي يك - يك خاتمه يافت. در هشتادويكمين دربي پايتخت كه در يك هواي باراني و در حضور 90 هزار تماشاگر به قضاوت محسن تركي برگزار شد جابر انصاري در دقيقه 49 براي استقلال گلزني كرد و جري بنسون در دقيقه 5+90 گل پرسپوليس را زد.
روزنامه ابتكار با بررسي عنوان باران اسيدي سه هزار خوزستاني را راهي بيمارستان كرد، آورد: ايرج نظري، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: سه هزار و 90 نفر به دليل مشكل تنفسي ناشي از بارش باران چهارشنبه شب به بيمارستان هاي استان خوزستان مراجعه كردند. نظري روز پنجشنبه افزود: از اين تعداد دو هزار و 992 نفر به صورت سرپايي درمان شدند و بقيه نفر نيز تحت درمان بيشتر قرار گرفتند و بعد از مدتي از بيمارستان ترخيص شدند.
اين روزنامه سرمقاله امروز را به عنوان «مدل برجام براي سياست داخلي» به قلم محمدعلي وكيلي اختصاص داد.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9370**9131