۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81818991
T T
۰ نفر
بابك زنجانی LC را به برات تبدیل كرده است

تهران - ایرنا - وكیل شركت نفتی اچ كی (HK) با بیان این كه LC سندی با مرجع پولی بانكی است، گفت: بابك زنجانی این سند با مرجع پولی بانكی را به برات یعنی یك حواله ساده تبدیل كرده است.

غلامحسین صادقی قهاره روز شنبه بعد از چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا افزود: صادركننده LC باید یك مرجع پولی بانكی باشد و قرار نیست از یك مرجع غیرمجاز صادر شود، در حالی كه بابك زنجانی جلسه امروز در دفاع از اتهامات وارده LC را به برات تبدیل كرده است.
به گفته وی، برات حواله‌ای است كه تجار بین هم مبادله می‌كنند اما LC‌ باید یك مرجع پولی بانكی داشته باشد.
صادقی قهاره خاطرنشان كرد: در تنظیم اسناد بین‌المللی باید بین طرفین اعتبارات اسنادی LC‌ تنظیم شود اما وی LC را به برات تبدیل كرد.
وی ادامه داد: از آنجا كه شركت اس سی تی بنكرز امكانات بانكی ندارد، بابك زنجانی LC را به تبدیل به برات كرده تا جای آن جا بزند.
به گزارش ایرنا، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده یعنی م . ش و ح . ف . ه در شعبه 15 دادسرای انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزار شد و بر اساس اعلام دادگاه فردا (یكشنبه) جلسه پنجم رسیدگی به این پرونده خواهد بود.
اجتمام ** 9317 ** 3053 ** 1418
۰ نفر