۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵
کد خبر: 81824942
T T
۰ نفر
قدرت نظامی ایران دشمن را به پای میز مذاكره كشاند

تهران - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیرعامل كشور گفت: قدرت نظامی و توانمندی های نیروی های مسلح ایران در مقابله با انواع تهدیدات احتمالی، دشمن را به پای میز مذاكره كشاند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در دومین همایش مشترك پدافند جامع (عامل و غیرعامل) كه با حضور جمعی از مسوولان لشكری و كشوری در تالار شهید مطهری ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، عنوان كرد.
وی افزود: توانمندی ها و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی مشكلات موجود، جدی و تاثیرگذار است كه باعث شده دشمن در مقابل آن سر تعظیم فرو بیاورد و به پای میز مذاكره بیاید.
سردار جلالی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه پدافند غیرعامل بی اثر كننده اثر تهدید در كشور است، ادامه داد: اگر این جمله حكیمانه رهبر معظم انقلاب را رمزگشایی كنیم به سه مولفه جدی تهدید، اثر پیامد و آسیب پذیری ها و اقدامی كه می تواند این تهدیدات را بی اثر كند خواهیم رسید.
وی گفت: در این موضوع یكی از رویكردهای جدی خود را بر روی پدافند تهدید شناسی حوزه پدافند غیرعامل و پدافند عامل متمركز كرده ایم.
رییس سازمان پدافند غیرعامل كشور ادامه داد: اگر دشمن از توان رویارویی مستقیم نظامی با ایران برخوردار بود یكسال ونیم با جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاكره نمی‌نشست و این قدرت نظامی ما بود كه دشمن را مجبور به كرنش و انجام مذاكره كرد.
سردار جلالی افزود: وقتی كه مقام معظم رهبری فرمودند «چهره تهدید در حال استحاله و تغییر است و خودش را به شكل نفوذ نشان می‌دهد»، كارشناسان ما به بررسی اسناد كمیسیون امنیت ملی آمریكا پرداختند كه بخشی از آن از طریق رابرت گیتس وزیر دفاع آمریكا برای رئیس جمهور این كشور تهیه شده بود كه وی در این گزارش آورده بود كه «به دلایل مختلف از حوزه رویارویی نظامی با ایران باید پرهیز كرد چرا كه ما نمی‌توانیم برآورد درستی از قدرت نظامی ایران داشته باشیم و آن را كنترل كنیم».
وی گفت: موضوع قدرت و توانمندی نظامی ما یك برآورد مبهمی را در ذهن دشمن ایجاد كرده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: موضوع دومی كه ذهن دشمنان نظام اسلامی را به خود مشغول كرده، راهبردی بودن ایران و بحث میزان نفت و انرژی است، كه با كنترل ایران از منطقه(خلیج فارس) به سایر نقاط جهان صادر می‌شود.
سردار جلالی موضوع سوم در این خصوص را موضع ‌گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان كرد و گفت: معظم له بارها فرموده اند كه دوران بزن و در رو تمام شده است.
وی یادآور شد: گفته ‌های رابرت گیتس این مفهوم را در اذهان منتشر می كند كه دیگر كنترل سطوح مختلف جنگ از جمله طول و عمق آن دیگر در اختیار آمریكایی ها نیست و جنگ این كشور با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند منافع آمریكا را در مقیاس جهانی تحت تأثیر قرار دهد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور گفت: با توجه به مطالب یادشده در بالا می توان به این نتیجه رسید كه تنها راهكار مقابله با ایران، توسعه تهدیدات نیابتی و قرار گرفتن آمریكا در پشت جبهه و هدایت گروه‌های تروریستی علیه ایران است.
وی با بیان اینكه برخی سیاستمداران به تصور غلط معتقدند كه قدرت نظامی آمریكا می‌تواند ظرف یك هفته كار ما را تمام كند، تصریح كرد: باید بگوییم اگر دشمن از چنین قدرتی برخوردار بود یكسال ونیم با ما پای میز مذاكره نمی‌نشست.
دومین همایش مشترك پدافند جامع(عامل و غیرعامل) با عنوان «پدافند عامل و غیرعامل، همدلی و همزبانی» و موضوع مصونیت بخشی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم كشور امروز - چهارشنبه - در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با هدف اثربخشی و هم پوشانی طرح های پدافند عامل و غیرعامل در دفاع بهینه از زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم كشور و بحث و تبادل نظر پیرامون تهدیدات نظامی، پرتوی، سایبری، فرهنگی، زیستی و اقتصادی برگزار و در آن از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح تجلیل شد.
اجتمام ** 7029 ** ل.الف.ی ** 1071
۰ نفر