به گزارش ايرنا از خانه ملت، حسين طلا روز يكشنبه افزود: توزيع بنزينهاي استاندارد، اجراي طرحهاي ترافيكي و تعطيلي واحدهاي آلاينده شن و ماسه پايتخت تنها اقدام هاي تسكيني بوده است و بهترين راهكار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي است.
وي، توسعه حمل و نقل عمومي را تنها راه درمان قطعي كاهش آلودگي هوا دانست و اظهارداشت: هرچند اخباري مبني بر توزيع بنزين يورو4 و تعطيلي واحدهاي آلاينده شن و ماسه اعلام ميشود اما همچنان بنزينهاي پتروشيمي توزيع ميشود كه البته پيش از اين هم بنزين پتروشيميها در داخل تهران توزيع نميشد.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه درمورد وضعيت تردد بيش از حد وسايل نقليه شخصي بايد تجديدنظر شود، افزود: با ايجاد بستر فرهنگي بايد فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي را در جامعه نهادينه كرد.
طلا خاطرنشان كرد: توسعه مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني ميتواند در كاهش آلايندهها نقش بسزايي داشته باشد، البته استانداردسازي خودروها و قرار دادن فيلتر براي موتورخانه منزلها كه در بروز آلودگي همزمان با وارونگي هوا نقش دارد، ميتواند موثر واقع شود.
معصومه ابتكار معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست، اقدام هاي كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا در تهران و هشت شهر ديگر و تكاليف دستگاههاي مختلف از جمله شهرداري تهران و راهور ناجا در زمينه كاهش آلايندگي هوا را ناكافي خواند و گفت: در تهران مشكل آلودگي مساله پيچيدهاي است و دستگاههاي مختلف بايد در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند.
سازمان حفاظت محيط زيست در اين مدت در خصوص توزيع بنزين يورو 4، كاهش مصرف سوخت مازوت توسط نيروگاههاي بزرگ، تعطيل شدن واحدهاي آلاينده شن و ماسه اقداماتي براي كاهش آلودگي هواي استان تهران انجام داده است.
سيام * 6084** 1336
تهران - ايرنا - سخنگوي مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع آلودگي هواي تهران در دستور كار جلسه آينده هيات رييسه اين مجمع قرار مي گيرد.