۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81830078
T T
۰ نفر
عربستان: 3 ایرانی اعدام شدند

تهران – ایرنا - خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز یكشنبه به نقل از وزارت امور داخلی این كشور اعلام كرد كه 3 شهروند ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر در شهر دمام در منطقه شرقی عربستان اعدام شده اند.

به گزارش «واس» از دمام،احكام اعدام این 3 ایرانی به نام های «نبی بخش جوس» ، «محمد اكرم بلوچ» و «امید بولیده» كه به هنگام قاچاق مقادیر زیادی ماده مخدر حشیش به خاك عربستان از طریق دریا، بازداشت شده بودند، روز یكشبنه در شهر دمام در منطقه شرقی عربستان اجرا شد.
حكم اعدام صادر شده برای این افراد پس از محاكمه آنان در دادگاه، به تایید دادگاه های تجدید نظر و عالی و همچنین پادشاه رسیده است.
وزارت امور داخلی عربستان در بیانیه خود افزود: دولت این كشور حساسیت زیادی در امر قاچاق مواد مخدر دارد زیرا منجر به وارد شدن زیان های زیاد به جامعه و افراد آن می شود.
بر اساس این بیانیه، عربستان شدیدترین مجازات را برای قاچاقچیان در نظر می گیرد و همگان را از این كار برحذر كرده و تایید می كند كه مجازات شرعی عاقبت و سرنوشت آن خواهد بود.
بر اساس قوانین عربستان برخی داروهای آرام بخش نیز در زمره مواد مخدر جای گرفته و احكام سنگینی همچون اعدام برای آن در نظر گرفته شده است.
خاورم**9363**1486**1010
۰ نفر