۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81831224
T T
۰ نفر

باند آدم ربايي و زورگيري در مازندران منهدم شد

۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81831224
باند آدم ربايي و زورگيري در مازندران منهدم شد

ساري-ايرنا-فرمانده انتظامي مازندران از شناسايي و دستگيري اعضاي يك باند آدم ربايي و زورگيري در استان خبر داد كه دستكم يك ميليارد ريال از شهروندان اخاذي كرده اند .

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي نيروي انتظامي مازندران ، سردار مسعود جعفري نسب گفت كه در پي مراجعه فردي به ماموران پليس آگاهي نكا مبني بر اخاذي 50 ميليون ريالي و زورگيري از وي توسط افرادي ناشناس، موضوع در دستور كار ماموران آگاهي اين شهرستان و استان قرار گرفت.
وي افزود : ماموران پليس آگاهي با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند چند نفر مرد با همكاري يك زن ، باندي مخوفي را تشكيل دادند كه پس از كشاندن طعمه هاي خود به يك منزل به بهانه تعمير وسايل الكتريكي و يا كمك به افراد نيازمند ، آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده و با تهديد به قتل اخاذي مي كنند .
فرمانده انتظامي گفت : با اقدامات اطلاعاتي و فني كارشناسان پليس آگاهي ، يكي از اعضاي باند به نام ' و - خ ' 31 ساله ساكن نكا در عملياتي ضربتي شناسايي و دستگير شد.
وي افزود : با اين دستگيري ، عضو ديگر اين باند كه يك زن 26 ساله به نام' ف- خ ' بود به همراه فردي ديگر كه در منزل يكي از دوستانشان مخفي شده بودند ، به دام پليس افتادند .
جعفري نسب با اشاره به متواري شدن دو متهم ديگر از اعضاي اين باند به يكي از استان هاي همجوار، عنوان داشت :با هماهنگي قضايي دو متهم ديگر به نام هاي' ف- ب ' 27 ساله و ' ع- خ ' 29 ساله از اعضاي اين باند در عملياتي هماهنگ و ضربتي دستگير شدند.
وي افزود : در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه اعضاي اين باند در اقدامي تبهكارانه با كشاندن مردي 51 ساله براي كمك مالي به يك منزل ، با تهديد به قتل از وي 700 ميليون ريال اخاذي كردند.
او ادامه داد : متهمان دستگير شده ابتدا منكر هرگونه ارتكاب بزه شدند، اما با ارائه شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشودند و تاكنون به دو فقره آدم ربايي و اخاذي اقرار كردند.
فرمانده انتظامي مازندران گفت : متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.ك/1
6990/1654