مديركل بنياد حفظ آثاردفاع مقدس خوزستان: زائران اربعين حسيني از مناطق دوران دفاع مقدس ديدن مي كنند

اهواز - ايرنا - مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان گفت:زائران اربعين حسيني كه براي شركت در همايش بزرگ اربعين از مرزهاي شلمچه و چذابه عازم كربلا مي شوند، از يادمان هاي دفاع مقدس شلمچه و چذابه نيز ديدن مي كنند.

سردار محمد عليپور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين آمادگي وجود دارد كه در مناطق دوران دفاع مقدس شلمچه و چذابه نيز از زائران اربعين حسيني استقبال شود و زيرساخت هاي لازم براي استقبال و خدمات دهي به اين زائران نيز در اين يادمان ها وجود دارد.
وي افزود: معمولا افرادي كه در مسير يادمان ها قرار مي گيرند حتما بازديدي از اين يادمان ها خواهند داشت به ويژه در يادمان چذابه كه خدمات دهي در اين يادمان نيز وسيعتر است.
عليپور ادامه داد: همچنين كاروان هاي راهيان نور از شهريور گذشته در يادمان ها و مناطق دوران دفاع مقدس خوزستان تردد مي كنند كه روزانه در خرمشهر، آبادان، اروندكنار، شلمچه و چذابه پذيراي تعداد زيادي از اين كاروان ها هستيم.
پايانه مرزي چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان و در 110 كيلومتري اهواز واقع است.
پايانه مرزي شلمچه در جنوب خوزستان و هم مرز با عراق، از خرمشهر 17 كيلومتر و از بصره 20 كيلومتر فاصله دارد و يكي از مهمترين مرزها براي تردد زائران اربعين حسيني است.
پارسال بيش از يك ميليون نفر براي شركت در آيين اربعين حسيني از دو مرز زميني شلمچه و چذابه به كربلا مشرف شدند.
7148/ 6037