۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81834272
T T
۰ نفر
زمینه تردد بهتر زائران اربعین با همكاری مرزبانی عراق فراهم است

ایلام - ایرنا - فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه ریزی و زمینه سازی تردد هر چه بهتر زائران اربعین حسینی با همكاری و مشاركت فرماندهی مرزبانی عراق انجام شده است.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری مشترك با فرمانده مرزبانی عراق اظهار كرد: در یك سال گذشته نشست های خبری و اجلاس های مشتركی میان مسئولان ارشد 2 كشور به ویژه در حوزه مرزبانی با موضوع اربعین برگزار شده است.
وی ادامه داد: به منظور برطرف كردن مشكلات پارسال در تردد زائران اربعین، هماهنگی های بسیار خوبی بین نیروهای مرزبانی 2 كشور انجام شده است.
فرمانده مرزبانی ناجا افزود: توسعه امكانات زیرساختی در مرز مهران در حال انجام است و با تكمیل آنها بخشی از مشكلات پارسال در خصوص تردد زائران از مرز برطرف می شود.
سردار رضایی با بیان اینكه پیش بینی می كنیم جمعیت زائران كنگره بزرگ اربعین امسال افزایش قابل توجهی یابد، تاكید كرد: بر این اساس آمادگی داریم فعالیت پایانه های مرزی مهران، چذابه و شلمچه را با همكاری طرف عراقی 24 ساعته كنیم.
وی با اشاره به اینكه اوج جمعیت به منظور خروج از كشور در بازه زمانی 10 روزه و حجم ورودی نیز یك سوم این زمان است، گفت: هماهنگی لازم برای اعزام آمبولانس و اتوبوس به خاك عراق میان مرزبانی 2 كشور انجام شده است.
سردار رضایی افزود: همچنین بالگردهای هلال احمر جمهوری اسلامی نیز به منظور انتقال مصدومان احتمالی و در صورت نیاز بداخل خاك عراق اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: هماهنگی بسیار مطلوبی میان نیروهای مرزبانی دو كشور ایجاد شده و امیدواریم در سایه این تعامل و همكاری، تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای مشترك بدون هیچگونه مشكلی انجام شود.
سردار رضایی با بیان اینكه امروز از زیرساخت های مرز مهران بازدید مشتركی انجام شد و این بازدیدها در روزهای آینده از مرزهای شلمچه و چذابه نیز انجام خواهد شد، تاكید كرد: داشتن گذرنامه و اخذ روادید معتبر عراق برای تمامی زائران اربعین حسینی الزامی است.
2077/6119/9002
۰ نفر