۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۳
کد خبر: 81834746
T T
۰ نفر
مانور خودرويي دستگاه هاي خدمت رسان اربعين حسيني در خرمشهر برگزار شد

خرمشهر- ايرنا- مانور خودرويي دستگاه هاي خدمت رسان اربعين حسيني شهرستان خرمشهر، روز چهارشنبه در اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا مانور رژه خودروهاي خدمات رسان به زائران اربعين حسيني با حضور مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان خرمشهر از مسجد جامع اين شهر تا مرز بين المللي شلمچه برگزار شد.
در اين مانور، دستگاه هاي خدمات رسان به زائران اربعين حسيني نظير مركز فوريت هاي پزشكي، هلال احمر، نيروي انتظامي، شهرداري، سازمان اتوبوسراني، آبفا، آتش نشاني، هيات هاي مذهبي و مواكب حضور داشتند.
در پايان مانور، دستگاه هاي خدمات رسان و هيات هاي مذهبي در مرز شلمچه مستقر شده و براي ارائه خدمت به زائران عتبات عاليات، فعال شدند.
رييس مركز بهداشت خرمشهر نيز در گفت و گو با ايرنا از آمادگي گروه پزشكي، بهداشت و درمان اين مركز براي ارائه خدمت به زائران اربعين حسيني در مرز شلمچه خبر داد.
مهرداد پاريان زيتوني با بيان اقدامات وزارت بهداشت و درمان و سازمان هاي تابعه براي خدمت به زائران اربعين حسيني در مبادي ترد زائران، گفت:بيمارستان وليعصر (عج) و مركز فوريت هاي پزشكي براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني آماده باش هستند.
پاريان زيتوني اظهار داشت:همچنين، بسياري از نيروهاي مجموعه شهرستان هاي و استان هاي معين براي خدمت رساني به زائران به اين مركز كمك مي كنند.
رئيس مركز بهداشت شهرستان خرمشهر همچنين با بيان امكانات و تجهيزات پزشكي اين مركز در مرز شلمچه، گفت:اميدواريم فرآيندهاي بهداشتي خصوصا مواد غذايي و آب آشاميدني به درستي رعايت شود و زائران به سلامت مسافرت زيارتي خود را شروع كنند و از آن طرف در كشور عراق مواظب سلامتي خود باشند تا دچار بيماري نشوند.
وي تهيه مواد غذايي سالم و داراي استاندارد بهداشتي را مورد تاكيد قرار داد و از متصديان مواكب خواست مواد اوليه و خام مورد نياز خود را از محل هاي داراي استاندارد هاي بهداشتي تهيه كنند.
مرزهاي شلمچه، چذابه و مهران از مبادي تردد زائران عتبات عاليات به ويژه در ايام اربعين حسيني است.
سال گذشته 580 هزار زائر در ايام اربعين حسيني از مرز شلمچه به عتبات عاليات تردد كردند كه پيش بيني مي شود، اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون نفر افزايش يابد.
7100/6125