۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۸:۴۸
کد خبر: 81837187
T T
۰ نفر

8 عامل حمله های تروریستی پاریس كشته شدند

۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۸:۴۸
کد خبر: 81837187
8 عامل حمله های تروریستی پاریس كشته شدند

تهران- ایرنا- منابع نزدیك به پرونده بررسی حمله های تروریستی جمعه شب پاریس از كشته شدن هر هشت عامل این حمله ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نخستین نتایج بررسی حمله های تروریستی پاریس حكایت از آن دارد كه سه تن از تروریست ها در سالن كنسرت 'باتاكلان' بر اثر انفجار انتحاری كشته شدند و چهارمین تروریست نیز در جریان حمله نیروهای امنیتی به سالن از پای درآمد.
سه عامل انتحاری مجهز به كمربند انفجاری نیز در 'استادیوم فرانسه' و عامل انتحاری دیگری در بولوار 'ولتر' در نزدیكی باتاكلان كشته شدند.
خبرگزاری فرانسه تعداد قربانیان حمله های تروریستی جمعه شب پاریس را دستكم 120 نفر و 200 مجروح اعلام می كند. برخی منابع خبری تعداد كشته شدگان را بیش از 150 نفر اعلام كرد.
در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است كه عملیات انتحاری در خاك این كشور صورت می گیرد.
انفجار اول در نزدیكی استادیوم فوتبال پاریس و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی انجام شد كه 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترك كرد و برای تشكیل جلسه اضطراری به وزارت كشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.
همزمان شش تیراندازی در نقاط دیگر شهر روی داد و سپس افراد مسلح با ورود به سالن كنسرت باتاكلان بیش از یك هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن نزدیك به 100 نفر به همراه چند مهاجم كشته شدند.
اروپام ** 9053 **1561**1517
۰ نفر