۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81838209
T T
۰ نفر
مديركل تامين اجتماعي: 16 هزار كارگر ساختماني در قم تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند

قم - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي قم تعداد كارگران ساختماني تحت پوشش تامين اجتماعي در اين استان را حدود 16 هزار تن عنوان كرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل تامين اجتماعي قم، سيد مجتبي موسوي در نشست مشترك مسئولان تامين اجتماعي قم با نمايندگان تشكل هاي كارگري استان افزود: با تعامل خوب ميان تشكل هاي كارگري و تامين اجتماعي قم، مشكل خاصي در زمينه بيمه شدن كارگران ساختماني در استان وجود ندارد.
وي با بيان اينكه هدف سازمان تامين اجتماعي همواره حمايت از جامعه كارگري است، اضافه كرد: بازرسي هاي نظارتي از كارگران ساختماني بر اساس قانون و در راستاي حفظ حقوق شاغلان واقعي در اين صنعت است.
وي انجام بازرسي هاي دوره اي و نظارتي از كارگران ساختماني را موضوعي طبيعي دانست و خاطرنشان كرد: هدف از بازرسي هاي نظارتي همانگونه كه از عنوانش مشخص است كنترل و نظارت است تا بيمه شدگان در اين بخش، اشتغال واقعي در صنعت ساختمان داشته باشند.
موسوي تصريح كرد: كارگران واقعي شاغل در كار ساختماني از بابت بازرسي هاي نظارتي، هيچ نگراني نداشته باشند.
وي افزود: تاكنون در بازرسي هاي انجام شده بيمه 840 تن كه هيچ اشتغالي در كار ساختماني نداشتند، قطع شده است.
وي در خصوص بيكاري اجباري برخي كارگران ساختماني گفت: با توجه به وضعيت خاص فعلي در صنعت ساختمان، كارگران ساختماني كه به دليل فقدان كار در اين صنعت، بيكار شده اند به محض اشتغال مجددشان، بيمه آن ها ادامه مي يابد.

* كارگران ساختماني از عملكرد سازمان تامين اجتماعي رضايت دارند
نماينده كارگران در هيات امناي سازمان تامين اجتماعي كشور نيز در اين نشست گفت: با تدابير اتخاذ شده توسط مديران ارشد سازمان تامين اجتماعي،بيمه كارگران ساختماني در دولت تدبير و اميد جدّي گرفته شده و كارگران ساختماني نيز از عملكرد سازمان در اين خصوص رضايت دارند.
اكبر شوكت با تاكيد بر لزوم بازرسي هاي دوره اي از اشتغال كارگران ساختماني، تصريح كرد: تعامل خوبي ميان سازمان تامين اجتماعي و تشكل هاي كارگري برقرار شده است و بازرسي ها با هدف بيمه كارگران واقعي شاغل در صنعت ساختمان صورت مي گيرد.
وي از تغيير در نحوه معرفي كارگران ساختماني جهت بيمه شدن خبر داد و گفت: چهار شهر ازنا، ساوه، خرمشهر و نكا به عنوان نمونه براي اجراي طرح در كشور انتخاب شده اند.
وي ادامه داد: 25 درصد متقاضيان بيمه ساختماني در كشور، اشتغال واقعي در صنعت ساختمان ندارند و انجمن هاي صنفي كارگري و تامين اجتماعي در تعامل و هماهنگي با هم از بيمه شدن اين افراد جلوگيري مي كنند. ك/1
/2085/ 1175