۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۱۷
کد خبر: 81838409
T T
۰ نفر
تدوین طرح مناسب برای جبران كسری بیمه ها به مراكز درمانی خدمتی ماندگار است

تهران- ایرنا - معاون اول رییس جمهوری بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران كسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه ها به مراكز درمانی و بیمارستان ها تاكید كرد.

اسحاق جهانگیری عصر شنبه در جلسه تعیین تكلیف پرداختی بیمه به بیمارستان ها با تاكید بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران كسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه ها به مراكز درمانی و بیمارستان ها، گفت: اگر طرحی مناسب و كارآمد برای حل این مشكل تدوین شود، خدمتی ماندگار است كه نظام درمانی كشور را ساماندهی خواهد كرد.
وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای حل مشكل بدهی بیمه به بیمارستان ها با استفاده از تسهیلات بانكهای تجاری توسط سازمانهای بیمه‌گر، این طرح را مثبت ارزیابی كرد.
معاون اول رییس جمهوری از رییس كل بانك مركزی خواست گروهی را تعیین كند تا به همراه نمایندگان دستگاه های ذیربط، جزئیات و مسائل فنی موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را اعلام كنند.
محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور هم در این جلسه با اشاره به اهمیت و اولویت بخش سلامت و درمان كشور، گفت: سازمان برای تقویت بیمه سلامت و حل مشكلات موجود در خصوص پرداخت بیمه ها به بیمارستانها، حداكثر تلاش خود را به كار خواهد گرفت و از هیچ كوششی در این زمینه فروگذار نخواهد كرد.
در این جلسه كه وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، تعاون،كار و رفاه اجتماعی، رییس كل بانك مركزی، مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران و بانك رفاه كارگران نیز حضور داشتند، گزارشی از میزان واریزی سازمان های بیمه گر طی سال 93 تا 94 ارائه شد.
در این نشست مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران نیز گزارشاتی از وضعیت و مشكلات موجود ارائه كردند.
در ادامه این جلسه همچنین راهكارهای پیشنهادی برای حل مشكلات تامین مالی نظیر استفاده از تسهیلات بانكهای تجاری توسط سازمانهای بیمه گر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشكلات اتخاذ شد.
سیام**7261**1553
۰ نفر