نقدینگی كافی برای وام ازدواج نداریم/دو سال عدم حضور صدا و سیما  درجلسات ساماندهی امور جوانان

تهران - ایرنا – وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از حضور نیافتن نماینده صدا و سیما در جلسات ستاد ملی سامانه جوانان گفت:حضور نمایندگان رسانه ها در این جلسات و اطلاع رسانی از آن، برای غالب شدن گفتمان و نیازهای جوانان ضروری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا محمود گودرزی روز دوشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان كه با حضور نمایندگانی از هجده وزارت و نهاد مرتبط در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به این كه در طی دو سال گذشته نمایندگان صدا و سیما در این جلسات حضور نمی یابند، گفت: به منظور گفتمان سازی در حوزه جوانان رسانه ها اهمیت زیادی دارند تا نهادهای مرتبط به حوزه جوانان را ملزم به مشاركت جدی كنند.
وی در ادامه با اعلام اینكه در جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان نمایندگان از نهادهای مرتبط حضور دارند، گفت: در این جلسات دستگاه ها و نهادها را با وظایفشان با حوزه جوانان آشنا می كنیم و آنان را ملزم به پیگیری موضوعات مربوط می كنیم.
گودرزی با تاكید بر اینكه وظیفه و مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان آشناسازی و پیگیری موضوع جوانان از سوی نهادهای مربوطه است گفت: اشتغال، ازدواج، هویت و مسائل اجتماعی از اهم موضوعاتی است كه ما می توانیم با كمك رسانه ها، نهادها را ملزم به پیگیری آن كنیم.
وی در خصوص جلسه امروز ستاد ملی ساماندی امور جوانان گفت: بر اساس توافق قرار است در هر جلسه یكی از استانداران كشور به تشریح عملكردش در حوزه استان بپردازد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح عملكرد و برنامه هایشان در حوزه جوانان پرداخت.
وی در خصوص طرح مجمع ملی خیرین كارآفرین كه امروز در این جلسه به آن پرداخته شد، گفت: تا كنون خیرین در حوزه های مختلفی چون مدرسه سازی و طرح های عمرانی فعالیت های گسترده ای را در كشور داشته اند و امروز با توجه به نیاز كشور در حوزه اشتغال ضروری است آنان در این حوزه نیز ورود پیدا كنند.
گودرزی در خصوص طرح ملی آتیه جوان نیز افزود: در جلسه امروز پیشنهادهایی درباره تدوین این طرح مطرح شد كه بر اساس آن طی پیشنهادهای اولیه قرار است با ارائه كارت اعتباری بانكی به جوانان به تولید داخلی كمك و از سوی دیگر فعالیت های جوانان در حوزه های اقتصادی را بررسی كرد.
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان درباره لایحه ای كه دولت به منظور تفكیك معاونت جوانان از وزارت ورزش تدوین كرده است گفت: هم اكنون كمیسیون اجتماعی دولت صلاح نمی بینید كه این تفكیك به این زودی اتفاق بیافتد.
وی در ادامه عمر كوتاه معاونت جوانان را دلیل این امر اعلام كرد و گفت: البته با حضور محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان و برگزاری مرتب جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به نظر می رسد جوانان از حوزه پر زرق و برق ورزش تا حدودی خارج شدند.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه اعتباری بانكی در حجمی بالا به منظور وام خودرو در اختیار مردم قرار گرفته ولی وضعیت وام ازدواج جوانان مناسب نیست، گفت: البته طرح اعطای وام خودرو به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی شكل گرفته است.
گودرزی در این باره افزود: هم اكنون یك میلیون و 500 هزار زوج در صف وام ازدواج قرار دارند و برای اعطای این وام نیاز به نقدینگی در بانك ها وجود دارد.
اجتمام ** 3377 ** 9314 ** 1418
۰ نفر