۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۸:۱۵
کد خبر: 81843200
T T
۰ نفر
نسبت درآمد به هزينه در زنجان از متوسط كشوري بالاتر است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان گفت: اين استان به لحاظ شاخص نسبت درآمد به هزينه خانوارهاي شهري و روستايي طي سال هاي 92 و 93 از متوسط كشوري بالاتر است و اين موضوع شاخص مثبتي در اقتصاد استان محسوب مي شود.

جمشيد انصاري شامگاه سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش درآمد هزينه خانوارهاي كشور در سال هاي 92 و 93 گفت: شكل گيري پس انداز منفي در استان زنجان، در آمار درآمد هزينه اين استان از سال 88 نگراني داشت به اين معنا كه هزينه خانوار بيشتر از درآمد آن بود.
وي اظهاركرد: در عمل پس انداز در زندگي خانوارها انجام نمي شد و اين موضوع به توسعه اقتصادي استان نيز كمكي نمي كرد.
استاندار زنجان گفت: سال 92 نسبت درآمد به هزينه، منفي و زير يك بود چرا كه درآمدها كمتر از هزينه ها بود.
انصاري خاطرنشان كرد: اين رقم در سال 93 براي اولين بار در طول چندين سال تغيير كرد به طوريكه سال گذشته نسبت درآمد به هزينه به ميزان قابل توجهي مثبت و به بالاتر از رقم يك رسيد.
وي ادامه داد: سال 92 نسبت درآمد به هزينه خانوارهاي شهري در استان زنجان 89 درصد ' 89 درصد هزينه از درآمد تامين شده است' و پس انداز مثبتي انجام نمي شد كه اين رقم در كشور 99 درصد بوده است.
استاندار زنجان گفت: سال گذشته اين رقم در سطح كشور به 102.7 درصد افزايش يافته است و نزديك به چهار درصد نسبت درآمد به هزينه خانوارهاي شهري مثبت شده است كه اين رقم در استان زنجان به 106.6 درصد رسيده است.
وي يادآورشد: شاخص درآمد به هزينه در استان زنجان از 89 درصد به 106.6 درصد رسيده و 15 واحد درصد شكل گيري پس انداز مثبت نسبت به سال هاي گذشته ارتقا يافته است كه از متوسط كشوري بالاتر است.
استاندار زنجان با بيان اينكه شاخص درآمد به هزينه در خانوارهاي روستايي مطلوبتر است، گفت: اين شاخص خانوارهاي روستايي نيز در سال 92، 88.8 درصد و اين رقم در كشور 93.4 درصد بوده است.
انصاري افزود: در اين شاخص استان زنجان در سال 92 حدود چهار و نيم واحد درصد كمتر از كشور بوده است.
وي تاكيد كرد: در سال 93 نسبت درآمد به هزينه خانوارهاي روستايي استان زنجان به 110.3 درصد افزايش يافته و اين رقم در كشور به 100.38 درصد رسيده است.
استاندار زنجان گفت: نسبت درآمد به هزينه خانوارهاي روستايي اين استان حدود 10 واحد درصد در سال 93 از ميزان كشوري بالاتر مي باشد يعني حدود 10 درصد پس انداز مثبت انجام شده است.
انصاري افزود: استان زنجان در طول سال هاي 89، 90 و 91 در شاخص درآمد به هزينه جزو سه استان آخر يعني در رديف 28 و 29 كشور قرار داشت.
وي تاكيد كرد: بر اساس آمارهاي سال 93 استان زنجان در شاخص نسبت درآمد به هزينه از متوسط كشور بالاتر است و اين شاخص مثبتي در اقتصاد استان به شمار مي رود.
7325/6085