۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸
کد خبر: 81843710
T T
۰ نفر

تردد بیش از 250 هزار زائر از مرز مهران

۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸
کد خبر: 81843710
تردد بیش از 250 هزار زائر از مرز مهران

ایلام - ایرنا - مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی استان ایلام گفت: از ابتدای محرم امسال تاكنون(45 روز) بیش از 250 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد كردند.

مهرداد جهانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: براساس این آمار روزانه بین سه تا پنج هزار زائر از مرز مهران تردد كرده اند كه هر چه به آیین اربعین نزدیكتر می شویم حجم تردد بصورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران افزود: افزایش گیت ها، تكمیل طرح روشنایی مسیر 11 كیلومتری پل زائر تا پایانه مرز، نصب تعدادی آب سرد كن، جانمایی و ساخت 200 چشمه سرویس بهداشتی جدید، تجهیز و تكمیل مساجد بین راهی و اصلاح سیستم آبرسانی امكان تردد روزانه تا 170 هزار نفر در پایانه مرزی مهران را فراهم كرده كه این میزان سال گذشته تنها 12 هزار نفر بود.
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام ادامه داد: هم اكنون تمامی 96 گیت (ایستگاه گذرنامه) ثابت و سیار در پایانه مرزی مهران فعال شده و آماده خدمات دهی به زائران شركت كننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی است.
جهانی یادآور شد: بر اساس تجربه‌ای كه از سال‌های قبل داریم،‌ تمهیداتی برای كنترل ترافیك جاده های اصلی استان ایلام منتهی به مرز بین المللی مهران و خدمت به مسافران انجام شده و در این زمینه تمام دستگاه‌های مرتبط همكاری مطلوبی داشته و پای كار هستند.
وی اضافه كرد: بر اثر وقوع بارندگی های شب گذشته بخشی از كوه در محدوده تونل راه كربلا (جاده ایلام - مهران) ریزش كرده كه با تلاش های صورت گرفته و با همكاری عوامل راهد اری و پلیس راه این مسیر بزودی بازگشایی می شود ولی اكنون تردد خودروها از مسیر فرعی در نظر گرفته شده در حال انجام است.
3032/9002