۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81843718
T T
۰ نفر
اولويت نخست براي زائران اربعين حسيني تامين امنيت است

ياسو- ايرنا- معاون سياسي امنيتي استاندار كهگيلويه وبويراحمد تاكيد كرد: تامين امنيت و نظم بويژه در مسير تردد كاروان هاي زيارتي و زائران به سمت عراق و عتبات عاليات اولويت نخست ستاد اربعين حسيني در استان است.

به گزارش ايرنا، فتاح محمدي روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي سفر زائران اربعين حسيني در كهگيلويه وبويراحمد اهميت و ضرورت اين مانور بزرگ ديني را براي كشور و استان يادآور شد و افزود: آبرو و عزت نظام اسلامي نيز در گرو اين حركت سياسي و ديني است.
وي با بيان اينكه امسال مسئوليت ساماندهي و اعزام كاروان مراسم اربعين حسيني با تاييد مقام معظم رهبري به وزارت كشور سپرده شده است بر ضرورت هماهنگي، همكاري و تعامل تمامي دستگاه هاي اجرائي و خدمات رسان در اين راستا تاكيد كرد.
محمدي با اشاره به شرايط و موقعيت حساس جمهوري اسلامي در منطقه و جهان نيز گفت: برگزاري و اجراي هر چه باشكوهتر اين مانور عظيم سياسي، ديني و عبادي موجب افزايش نفوذ، اقتدار و عزت ايران اسلامي در عرصه داخلي و بين المللي خواهد شد.
وي افزود: دستگاه هاي مختلف اجرايي و خدمات رسان استان نيز موظف هستند تمامي امكانات و ظرفيت هاي لازم را جهت تسهيل در تردد و ايجاد امنيت براي زائران در اختيار ستاد اربعين حسيني قرار دهند.
محمدي همچنين بر ضرورت اطلاع رساني و مستند سازي اين حركت عظيم و خودجوش مردمي از سوي ستاد اربعين حسيني در استان تاكيد كرد.
وي به زائران اربعين حسيني توصيه كرد: ضمن نام نويسي در سامانه سماح مربوط به سازمان حج و زيارت در اسرع وقت نيز نسبت به دريافت گذرنامه معتبر اقدام كنند.
محمدي افزود: مسئولان امنيتي براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل و خطر هاي احتمالي ،زائران بدون ويزا و پوشش بيمه اي را برگشت خواهند داد و اجازه خارج شدن آنها را از مرز كشور نمي دهند.
رئيس حج و زيارت كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين نشست از هماهنگي ها و ايجاد تدابير لازم براي اعزام كاروان پياده روي اربعين حسيني در استان خبر داد.
رحمان فاضلي از نام نويسي حدود 11 هزار و 873 زائر و عاشق اباعبدالله الحسين (ع) در سامانه سماح براي شركت در اين مانور عظيم ديني و سياسي خبر داد و گفت: حركت زائران نيز از دوم آذر آغاز خواهد شد.
فاضلي زمان رفت زائران را از دوم تا 10 آذز و زمان برگشت از عراق به سمت ايران را نيز از 11 آذر مصادف با روز اربعين حسيني تا 20 آذر اعلام كرد.
مدير حج و زيارت كهگيلويه وبويراحمد تصريح كرد: زائران اربعين حسيني نيز از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه عازم عراق و عتبات عاليات خواهند شد.
هر سال و در آستانه اربعين حسيني شمار زيادي از عاشقان و رهروان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در اقصي نقاط جهان و كشورمان در اين حماسه عظيم ديني و سياسي شركت مي كنند.
سال گذشته بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر از ايران اسلامي در اين همايش عظيم ديني شركت كردند.
3016/1662