۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81844184
T T
۰ نفر
رئیس سازمان حج و زیارت از كندی روند صدور ویزا برای زائران اربعین انتقاد كرد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان حج و زیارت از كندی روند صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی انتقاد كرد و گفت: 15 دفتر در سراسر كشور به این منظور اختصاص داده شده اما روند صدور ویزا متناسب با حجم بالای تقاضاها نیست.

سعید اوحدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه روزانه باید 120 هزار ویزا در این دفاتر صادر شود، اظهار كرد: هم اكنون روزانه تنها 40 هزار ویزا صادر می شود كه به هیچ وجه كافی نیست.
وی با اشاره به اینكه ساعت فعالیت این دفاتر روزانه فقط پنج ساعت است در حالیكه باید به منظور پاسخگویی به حجم متقاضیان به 15 ساعت افزایش یابد، افزود: تاكنون یك میلیون و 200 هزار نفر برای شركت در آیین های اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام كرده اند.
با هماهنگی مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران و عراق و به منظور تسهیل در روند صدور ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی علاوه بر چهار كنسولگری عراق در شهرهای اهواز، كرمانشاه، تهران و مشهد، 11 دفتر نمایندگی موقت كنسولی صدور ویزا نیز در دیگر شهرها از جمله ایلام دائر شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت روز چهارشنبه همراه وزیر كشور به منظور بازدید و بررسی آخرین اقدام ها و وضعیت احراز آمادگی ها استان ایلام برای تردد زائران اربعین حسینی وارد این استان شد.
رحمانی فضلی به منظور بررسی وضعیت مرزهای این استان در حوزه زیر ساخت های اربعین و اقدام های انجام شده برای تردد زائران و بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل 20 روز پیش به ایلام سفر كرده و در نخستین گام از سفر یك روزه خود به شهرستان مرزی مهران عزیمت می كند.
6119/9002/1772
۰ نفر