۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81845088
T T
۰ نفر
رحمانی فضلی:همكاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد

آبادان-ایرنا-وزیر كشور با بیان همكاری ایران و عراق برای بهبود كیفیت خدمات به زائران اربعین، گفت:مذاكرات لازم در این خصوص انجام شده و همكاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می یابد

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در بدو سفر به استان خوزستان به منظور بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه ها در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان گفت:معاون وزیر كشور ایران نیز دیدارهایی با وزیر كشور عراق، تعدادی از استانداران آن كشور و دست اندركاران ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات برگزار كرده است.
وی تاكید كرد:با توجه به وضعیت عراق و حجم زیاد زائران ورودی به عراق، بخشی از امكانات نیز برای رفاه و آسایش زائران ایرانی در آنطرف مرز فراهم می شود.
رحمانی فضلی در ادامه همچنین با بیان بازدید خود از زیرساخت های مرز مهران و تشریح اقدامات انجام شده در ستاد اربعین برای ارائه خدمت مطلوب به زائران، گفت:همه تلاش می كنیم كه شرایط مطلوبی را برای زائران فراهم كنیم.
وزیر كشور همچنین در سخنانش به مشتاقان سفر به عراق برای شركت در آیین پیاده روی اربعین حسینی توصیه كرد كه حتما با در اختیار داشتن مدارك لازم (گذرنامه و ویزا) به مرزهای رسمی مراجعه كنند، زیرا اجازه سفر بدون داشتن مدارك قانونی به هیچ فردی داده نمی شود.
وی یادآور شد:زائران عتبات عالیات همچنین در این ایام برنامه های سفر خود را طوری تنظیم كنند كه بازگشت آنها در یك زمان خاص نباشد تا با سهولت بیشتری از مرزها وارد كشور شوند.
وزیر كشور به زائران شركت كننده در آیین اربعین حسینی توصیه كرد به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و كشور عراق برای سفر به عتبات عالیات احترام گذاشته و آنها را رعایت كنند.
وی ادامه داد:مردم در داخل خاك عراق در صورت بروز مشكل از راهنمایی های ماموران پلیس و دیگر ارگان های امدادی این كشور استفاده كنند.
رحمانی فضلی از زائران شركت كننده در آیین اربعین حسینی خواست در بازگشت از سفر عجله نكرده و به تدریج وارد كشور شوند تا امكان ارائه خدمات به آنها با سهولت و آسودگی در مرزها فراهم شود.
وی با بیان اینكه برنامه و سیاست نظام اسلامی برگزاری مردمی آیین اربعین است، گفت:مسئولان در كنار مردم زیر ساخت های مورد نیاز برای شركت مردم در این آیین باشكوه را فراهم می كنند.
مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران عتبات عالیات می باشد.
در ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات و كربلای معلا سفر كردند كه پیش بینی می شود این تعداد در اربعین امسال به بیش از یك میلیون تن افزایش یابد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور روز پنجشنبه به منظور بازدید از زیرساخت های دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان به این استان سفر كرده است.
وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان مورد استقبال عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، عزیزالله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، ولی الله حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران استانی و محلی دستگاه های اجرایی قرار گرفت.
عارف باوی مدیركل گمرك خرمشهر، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، ناصر حویزاوی مدیركل حج و زیارت خوزستان، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و شهردار و اعضای شورای شهر آبادان نیز در آیین استقبال از وزیر كشور حضور داشتند.
7100/3015/6125