۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81845228
T T
۰ نفر
وزير كشور:مرز شلمچه زيرساخت تردد اتباع خارجي به عتبات عاليات را دارد

آبادان-ايرنا-وزير كشور با تجليل از همكاري و هم افزايي دستگاه هاي اجرايي براي تامين زيرساخت هاي مورد نياز سفر به عتبات عاليات، گفت:مرز شلمچه زيرساخت تردد اتباع خارجي به عتبات عاليات را دارد.

به گزارش ايرنا عبدالرضا رحماني فضلي روز پنجشنبه در بازديد از زيرساخت هاي مرز شلمچه براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني گفت:وزارت كشور، وضعيت اين مرز را براي تردد اتباع خارجي و حضور در مراسم اربعين حسيني در كربلاي معلا پيگيري مي كند.
وي با تشريح زيرساخت هاي اين مرز در پذيرايي مطلوب از زائران، ادامه داد:در اين مرز، گروه هاي مردمي با راه اندازي موكب ها از زائران اربعين پذيرايي مي كنند و همكاري بين بخشي در اين مرز نيز مطلوب است.
رحماني فضلي در ادامه سخنانش گفت:موضوع تردد اتباع خارجي از مرز شلمچه به دليل اينكه اتباع خارجي بايد از يك مرز عبور كنند، در نشست هماهنگي ستاد مركزي عتبات عتاليات بررسي شده و در خصوص آن تصميم گيري مي شود.
به گزارش ايرنا عبدالرضا رحماني فضلي روز پنجشنبه به منظور بازديد از زيرساخت هاي مرز شلمچه براي خدمت به زائران اربعين، روز پنجشنبه به همراه سعيد اوحدي رئييس سازمان حج و زيارت كشور به استان خوزستان و منطقه آزاد اروند سفر كرده است.
در ايام اربعين سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات سفر كردند و پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون تن افزايش يابد.
7100/3015/6125