۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷
کد خبر: 81845718
T T
۰ نفر
192 گيت گذرنامه در سه مرز براي عبور زائران اربعين پيش بيني شد

آبادان-ايرنا-معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور گفت:به منظور آسان شدن روند تردد زائران اربعين حسيني، 96 گيت كنترل گذرنامه در مهران و 96گيت كنترل گذرنامه در مرزهاي شلمچه و چذابه پيش بيني شد.

داوود كشاورزيان پنجشنبه در حاشيه سفر وزير كشور به منطقه آزاد اروند و بازديد از زيرساخت هاي مرز شلمچه براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني در گفت و گوبا خبرنگار ايرنا گفت:با توجه به تجربه سال گذشته و عزيمت ميليوني هموطنان براي شركت در راهپيمايي اربعين حسيني، ستاد اربعين در وزارت كشور تشكيل شده و كميته حمل و نقل نيز بر عهده وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت.
وي اظهار داشت:طي مدت چند ماه گذشتهاقدامات مطلوبي براي بهسازي راه هاي منتهي به مرزهاي عبور زائران اربعين از جمله بهسازي جاده سوسنگرد -بستان -چذابه در استان خوزستان و همچنين مسير ايلام به مهران انجام شده است.
وي افزود:مسير مهران به سمت مرز، چهار خطه شد و پل دوم نيز در مسير اين جاده ساخته و روشنايي جاده نيز تامين شد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه سخنانش، ساخت كمربندي شهر مهران را از اقدامات صورت گرفته براي روان سازي حركت خودروهاي زائران اربعين بيان كرد و افزود:در صورت لزوم از اين جاده كبربندي براي تردد اتوبوس هاي حامل زائران استفاده مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بيان داشت:تجهيزات مورد نياز پليس گذرنامه نيز در براي سهولت در كنترول رواديد و گذرنامه زائران در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه تامين و در محل نصب شد.
وي گفت:هماهنگي لازم با پايانه هاي مسافري شركت هاي مسافربري براي بازگشت مسافر صورت گرفته تا از توان ناوگان اتوبوسراني كشور براي بازگشت زائران اربعين با توجه به سه روز تعطيلي ايام اربعين استفاده شود.
كشاورزيان از بهره برداري موقت از پايانه جديد مسافربري شلمچه خبر داد و گفت:همچنين با هماهنگي صورت گرفته تلاش شده تا راه آهن، ظرفيت بيشتري را براي جابجايي زائران در نظر بگيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: از اول آذر ماه تردد كاميون ها بجز كاميون هايي كه نياز ضروري زائران را تامين مي كنند، در مسير هاي منتهي به مرزها ممنوع مي شود تا عبور زائران با سهولت بيشتري صورت گيرد
مرزهاي شلمچه، چذابه و مهران از مبادي زميني تردد زائران عتبات اربعين مي باشند.
در ايام اربعين سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات سفر كردند و پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون تن افزايش يابد.
3015/6125