۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۵۱
کد خبر: 81845761
T T
۰ نفر
اوحدی:یك میلیون و 400 هزار زائر اربعین منتظر صدور رواید هستند

آبادان-ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت كشور گفت:بیش از یك میلیون 400 زائر اربعین منتظر صدور رواید از سوی كشور عراق هستند.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور به منطقه آزاد اروند و بازدید وی از زیرساخت های مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:بسیاری از متقاضیان صدور روادید تاكنون در سامانه 'سماح' نامنویسی نكرده اند.
اوحدی تصریح كرد:بر اساس آخرین آمار، بیش از یك میلیون و 200 هزار متقاضی صدور روادید در سامانه 'سماح' ثبت نام كرده اند كه تاكنون تنها برای 400 هزار متقاضی، روادید صادر شده است.
وی از ثبت نام زائران اربعین حسینی در دو هزار و 200 دفتر زیارتی در سراسر كشور خبر داد و اظهار داشت:متقاضیانی نیز كه تقاضای صدور روادید را داشته ولی در سامانه سماح نامنویسی نكرده اند نیز می توانند امور ثبت نام خود را از طریق دفاتر زیارتی پیگیری كنند.
رئیس سازمان حج زیارت كشور گفت:سرعت صدور ویزا در 11 شهر و چهار كنسولگری عراق متناسب با تعداد درخواست ها نیست، ولی با رایزنی صورت گرفته و بر اساس قول مسئولان عراقی، روند صدور روادید از هفته آینده سرعت بیشتری می گیرد.
رئیس سازمان حج و زیارت كشور از زائران اربعین خواست، قبل از سفر به مرزهای كشور برای حضور در آیین اربعین، نسبت به دریافت روادید و گذرنامه در شهرهای خود اقدام كنند.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه همراه با سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت كشورمان و جمعی از مسئولان كشوری به منظور بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه در پذیرایی از زائران اربعین، روز پنجشنبه به منطقه آزاد اروند سفر كرد.
3015/6125/ 6075
۰ نفر