۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۰
کد خبر: 81846015
T T
۰ نفر

روسیه دستگاه 'انتحاری یاب' ساخت

۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۰
کد خبر: 81846015
روسیه دستگاه 'انتحاری یاب' ساخت

مسكو - ایرنا - یك شركت روسی سامانه ساده ای ساخته است تا ماموران در مراكز پرتردد جمعیتی كه امكان بازرسی بدنی همه وجود ندارد، تروریست های انتحاری را با ضریب اطمینان بالا ردیابی و پیش از «خود انفجاری» بازداشت كنند.

این دستگاه كه قادر به ردیایی كمربندهای انتحاری حاوی قطعات فلزی است، می تواند در مراكز پرجمعیت مانند ایستگاه های مترو، ورزشگاه های بزرگ، بازار و مراكز گردشگری كاربرد داشته باشد.
شركت «یوتا» اعلام كرده است كه این دستگاه همراه ماموران امنیتی با توان ردیابی تروریست های دارای كمربند انفجاری از فاصله چند متری در نمایشگاه Milipol-2015 پاریس عرضه شده است.
«ولادیمیر تكاچ» مدیر عامل این شركت به خبرگزاری ریانووستی گفت: دستگاه ساخته شده كه بهای آن هزار و 600 دلار است با حوزه تشخیص پیرامونی تا شش متر، توجه علاقه مندان زیادی از جمله مصر را به خود جلب كرده است.
طبق مشخصات اعلام شده، ماموران كاربر دستگاه كم حجم شركت یوتا می توانند با اتكا به حس گرهای قوی گیرنده صوتی و شنود صداهای پردازش شده از جابجایی كمربند انفجاری را كه معمولا برای ایجاد آسیب پذیری بیشتر حاوی قطعات فلزی كوچك مانند میخ و تكه های آهن است، بدون جلب توجه تروریست های انتحاری بین جمعیت ردیابی كنند و با استفاده از فرصت پیش آمده اقدام های لازم را برای جلوگیری از بروز واقعه تروریستی انجام دهند.
ویژگی این دستگاه قرار گرفتن صفحه جاذب صدای آن زیر لباس ماموران امنیتی است و فقط هدفون آن دیده می شود كه مانند دستگاه های همراه صوتی است و توجه تروریست ها را جلب نمی كند.
اروپام**1516**1663**1479