۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۱۷
کد خبر: 81847327
T T
۰ نفر
چهار دهك درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشكی بی بهره هستند

مشهد - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اكنون چهار دهك درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشكی به علت گران بودن این خدمات بی بهره هستند.

به گزارش ایرنا، محمد آقاجانی روز شنبه در اجلاس مشترك معاونان درمان دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور با مدیران كل سازمان بیمه سلامت در مشهد افزود: راه اندازی كلینیك های دندانپزشكی و حضور دندانپزشكان در این كلینیك ها یكی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.
وی خاطر نشان كرد: دندانپزشكان در این كلینیك ها مقیم خواهند شد و علاوه بر فراهم شدن فضای كار برای آنها، مردم بویژه اقشار كم درآمد می توانند با قیمت های منطقی از خدمات دندانپزشكی برخوردار شوند.
آقاجانی افزود: اكنون 500 یونیت دندانپزشكی خریدار شده و هر دانشگاه علوم پزشكی كشور كه فضای كلینیك دندانپزشكی را آماده كرده باشد، می تواند در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: ارائه خدمات كیفی در اورژانس های پیش بیمارستانی مهم ترین تكلیف و اولویت وزارت بهداشت به شمار می رود و در این بخش ها باید بهترین نیروها و كاركنان با تجربه، ماهر و با انگیزه گمارده شوند.
معاون وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم بازدید مستمر از خدمات اورژانس های بیمارستانی در سطح كشور گفت: خدمات ارائه شده در بخش های اورژانس بیمارستان ها باید در خور و شان مردم باشد و نیروی انسانی شاغل از اورژانس اعم از منشی، كارگر، پرستار و پزشك باید بهترین ها گزینش شوند.
به گفته وی، پرداختی های پرسنل بخش اورژانس بیمارستانی بین شش تا 10 میلیون ریال بیشتر از سایر پرسنل است و این اقدام در راستای ایجاد انگیزه برای ارائه خدمات كیفی در بین آنها صورت گرفته است.
معاون وزیر بهداشت، توجه به برنامه زوج های نابارور را از اقدامات وزارت بهداشت دانست و افزود: در این راستا تامین منابع مالی برای تكمیل پروژه های مربوط به ناباروری و كمك مالی به بیماران برای درمان ناباروری صورت می گیرد.
آقاجانی گفت: طرح تحول نظام سلامت بعد از استقرار اولیه آن باید پایش شود تا از خطوط قرمز عبور نكند.
به گفته وی، بویژه در بخش تامین دارو و تجهیزات برای بیماران به هیچ عنوان نباید بیمار برای خرید دارو و لوازم به خارج از بیمارستان ها هدایت شود و خطر پیش از پیش باید مراقبت شود تا در این زمینه عقب گرد نداشته باشیم.
معاون وزیر بهداشت، بر لزوم تكمیل پروژه كلینیك های ویژه در دانشگاه ها و رعایت استانداردها در احداث آنها، بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان ها، برنامه درمان سكته های قلبی در 31 بیمارستان كشور، اعتبار بخشی گردشگری سلامت، اقدامات كاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی، اجرای طرح قاصدك یا پرداخت مبتنی بر عملكرد در حوزه سلامت و توزیع پزشكان متخصص نیروهای طرحی در سطح كشور تاكید كرد.
به گفته وی، امسال دو هزار و 190 پزشك متخصص در قالب نیروهای طرحی در سراسر كشور توزیع شده اند كه این اقدام كمبودهای مرتبط با پزشكان متخصص در مناطق محروم را رفع خواهد كرد و باید تجهیزات و ابزار مناسب برای فعالیت آنها در مراكز درمانی فراهم گردد.
اجلاس مشترك معاونان درمان دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور امروز(شنبه) با مدیران كل سازمان های بیمه سلامت ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد آغاز شد و فردا(یكشنبه) پایان می یابد.
3027/1211
۰ نفر