۱ آذر ۱۳۹۴، ۴:۱۹
کد خبر: 81848152
T T
۰ نفر
كشته شدن چند نظامی سعودی در مرز یمن / تلاش بی نتیجه عربستان برای پس گرفتن یك پایگاه نظامی

تهران- ایرنا - منابع یمنی از كشته شدن تعدادی نظامی آل سعود در مرز یمن و ادامه حملات هوایی عربستان برای پس گرفتن یك پایگاه نظامی در نجران خبر داد كه روز گذشته به تصرف واحد های ارتش و كمیته های مردمی یمن درآمد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، یك منبع نظامی گفت:‌ در پی حمله توپخانه نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن به پایگاه نظامی عربستان در غرب پایگاه القنبور و نیز پایگاه نظامی المصفق، شماری از سربازان عربستان كشته و زخمی شدند.
این منبع خاطرنشان كرد كه در پی تصرف پایگاه نظامی الشبكه در نجران توسط نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن، جنگنده های عربستان سه بار به این پایگاه حمله كردند.
با این حال هنوز خبری درباره موفقیت عربستان برای پس گرفتن این پایگاه گزارش نشده است.
وی از سوی دیگر اعلام كرد كه واحد موشكی ارتش و كمیته های مردمی یمن پایگاه های جبل همدان، نهوقه، المخروق، خلف الشرفه و مركز فرماندهی نظامی علیب و مركز نظامی شرق الشرفه را با ده ها فروند موشك و گلوله توپ در هم كوبیدند.
ارتش و نیروهای كمیته های مردمی یمن روز گذشته با كنترل یك پایگاه نظامی عربستان در جنوب این كشور، سه دستگاه تانك عربستان را به غنیمت گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری العهد، نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن در واكنش به ادامه حملات نیروهای ائتلاف عربی به سركردگی عربستان به یمن، موفق شدند پایگاه نظامی «الشبكه» در استان نجران جنوب این كشور را به كنترل خود درآورند.
نیروهای یمنی همچنین موفق شدند كه سه تانك عربستان را در این منطقه به غنیمت بگیرند.
از سوی دیگر، بمب افكن های عربستان و متحدانش با حمله به منطقه جزیره زقر در استان حدیده واقع در غرب یمن، 3 شهروند این كشور را به خاك و خون كشیدند.
جنگنده های عربستان همچنین منطقه الراهده واقع در جنوب تعز را بارها بمباران كردند.
مناطق بنی معین و بركان در ناحیه رازح در استان صعده در شمال یمن نیز مورد حملات شدید نیروهای ائتلاف عربی قرار گرفت.
این در حالی است كه سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز شنبه اعلام كرد كه هیاتی از این جنبش برای رایزنی با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای حل بحران این كشور، راهی مسقط شد.
ائتلاف عربی - آمریكایی از ششم فروردین ماه سال جاری به سركردگی عربستان با حمله به فقیرترین كشور عربی منطقه می خواهد «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی كه امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری كند.
عربستان و 9كشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریكا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی وزمینی راعلیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز كرده و تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس ومنازل مردم این كشور را بمباران كرده اند.
در اثر حملات این ائتلاف، تاكنون بیش از 23 هزار نفر شهروندان بی دفاع یمن از جمله زنان و كودكان شهید یا مجروح شده اند.
شبد**1480** 1095
۰ نفر